به گزارش اسپوتنیک، «سین رابرتسون» روز پنج شنبه اعلام کرد که آمریکا رزمایشهای دریایی و سه جانبه ایران- روسیه- چین در اقیانوس هند را به دقت زیرنظر دارد و با متحدانش برای تضمین آزادی دریانوردی همکاری خواهد کرد.

رابرتسون در اینباره گفت: «ما از رزمایش چندجانبه ای که با مشارکت ایران، چین و روسیه در دریای عربی برگزار می شود، باخبریم. ما این رزمایش را تحت نظر داریم و به همکاری با شرکا و متحدانمان برای تضمین آزادی دریانوردی و جریان آزاد تجارت در آبراهه های بین المللی ادامه خواهیم داد».

گفتنی است که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در ماه اکتبر اعلام کرد که این رزمایش نظامی سه جانبه همکاریهای عملیاتی در نبرد علیه تروریستها و دزدان دریایی را تقویت خواهد کرد.

به گزارش مهر، امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران گفت: «رزمایش بزرگ اقتدار نیروی دریایی سه کشور ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند بزودی [جمعه - ۶ دی] برگزار می‌شود».

وی افزود: «این رزمایش با هدف تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و کشورهایی که از نظر اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، دفاعی و امنیتی نزدیکی بیشتری با هم دارند، برگزار خواهد شد».

دریادار خانزادی افزود: «این رزمایش در منطقه چابهار آغاز می‌شود و در شمال اقیانوس هند گسترش خواهد یافت».

وی با اشاره به امنیت منطقه شمال اقیانوس هند، گفت: «تنگه هرمز، خلیج فارس و دریای عمان منطقه امنی است که این امنیت حاصل تلاش نیروهای دریایی ارتش و سپاه است».

دریادار خانزادی امنیت دریایی منطقه را پایدار اعلام کرد و گفت:» امیداوریم با برگزاری این رزمایش شاهد اقتدار نیروی دریایی سه کشور ایران، روسیه و چین در منطقه باشیم».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.