به گزارش اسپوتنیک، نتایج نظرسنجی های اولیه در حوزه های رأی گیری نشان می دهد که «بنیامین نتانیاهو» با کسب ۷۲.۵ درصد آراء در انتخابات مقدماتی حزب لیکود پیروز شده است.

نتایج این نظرسنجی های اولیه نشان می دهد که نتانیاهو با اختلاف آرای چشمگیری بر رقیب سیاسی خود، «گیدئون سار» (با کسب ۲۸.۴۸ آرا) پیروز شده است.

در پی اعلام نتایج این نظرسنجی اولیه، نتانیاهو در پیامی توئیتری وعده داد که حزب لیکود را برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ رهبری خواهد کرد.

گفتنی است که این نخستین انتخابات مقدماتی حزب لیکود ظرف پنج سال گذشته است.

پیش از این انتخابات، نتانیاهو به دلیل شکست در حفظ اکثریت حزب لیکود در پارلمان اسرائیل با بحرانی سیاسی مواجه شده بود.

در ماه آوریل، حزب لیکود به رغم پیروزی در انتخابات نتوانست اکثریت لازم را برای تشکیل دولت کسب نماید و در دومین انتخابات که در ماه سپتامبر برگزار شد، حزب لیکود از حفظ اکثریت در پارلمان اسرائیل بازماند.

شایان ذکر است که انتخابات جدید و سراسری اسرائیل در ماه مارس ۲۰۲۰ برگزار می شود. این سومین انتخابات پارلمانی است که در مدت کمتر از یک سال در سرزمینهای اشغالی برگزار می شود؛ رویدادی بی سابقه در تاریخ سیاسی اسرائیل.

این پیروزی در حالی برای نخست وزیر اسرائیل رقم می خورد که وی به سه فقره جرم متهم شده است: رشوه خواری، خیانت در امانت و فساد. اما نتانیاهو این اتهامها را رد کرده و آن را «اقدام به کودتا» برای خلع خود از قدرت می داند. همسر بنیامین نتانیاهو نیز با اتهام فساد روبروست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.