«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل روز شنبه به «بنی گانتز» رئیس ائتلاف رقیب پیشنهاد داد برای پایان دادن به بن‌بست پیش آمده در تشکیل کابینه، انتخاباتی مستقیم میان این دو برگزار شود. در تاریخ رژیم صهیونیستی تاکنون چنین اقدامی سابقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی در یک سال گذشته درگیر روند تشکیل کابینه است و با وجود برگزاری دو انتخابات پیش از موعد، هنوز هیچ طرفی نتوانسته به اندازه کافی برای تشکیل کابینه، در پارلمان کرسی به دست آورد.

اگر این وضعیت تا هفته آینده ادامه پیدا کند، اسرائیل ناگزیر باید به سمت برگزاری سومین انتخابات حرکت کند. این در حالی است که بر اساس نظرسنجی‌ها، بعید است که انتخابات جدید هم تغییری در وضعیت کنونی ایجاد کند.

نتانیاهو روز شنبه در بیانیه‌ای ویدئویی ضمن متهم کردن گانتز به بی‌‌اعتنایی به امنیت اسرائیل، گفت ائتلاف آبی و سفید به ریاست گانتز تمام پیشنهادهای وی برای تشکیل کابینه فراگیر ائتلافی را رد کرده است.

وی سپس افزود: «یک کار دیگر برای آنکه از برگزاری یک انتخابات غیرضروری جلوگیری کنیم، باقی مانده است. اینکه برای نخست‌وزیری، بین گانتز و من انتخابات مستقیم برگزار شود. آبی و سفید می‌گوید می‌داند مردم چه می‌خواهند. اگر اینطور است، من هم مایلم که مردم تصمیم بگیرند، نه کس دیگر و نه رسانه‌ها.»

اظهارات نتانیاهو در حالی مطرح می‌شود که وی حتی در حزب خود، «لیکود» هم با مشکل مواجه شده و شماری از هم‌حزبی‌هایش ریاست وی را به چالش کشیده‌اند. نتانیاهو در حال حاضر با سه اتهام سنگین قضایی روبروست و در صورت از دست دادن قدرت ممکن است تحت تعقیب قرار گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.