بعد از اعلام جرم رسمی علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از سوی دادستانی کل، رسانه‌های صهیونیستی از طرح رئیس این رژیم برای عفو نتانیاهو در صورت استعفا خبر دادند.

روزنامه «جروزالم پست» امروز به نقل از شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که «رووین ریولین» رئیس این رژیم به نتانیاهو پیشنهاد داده در صورتی که برای همیشه از عرصه سیاسی کنار برود و به انجام دادن جرائمی که به آنها متهم شده، اعتراف کند، او را از محکوم شدن در دادگاه عفو کند.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو تا کنون به این پیشنهاد که از سوی طرف‌های سوم متعددی به وی ابلاغ شده، پاسخی نداده است. وی پیشتر هم تاکید کرده بود که نه درخواست عفو و نه تجدید نظر می‌کند.

شبکه 12 همچنین گزارش داد که «آویخای مندلبیت» دادستان کل رژیم صهیونیستی هم با این پیشنهاد موافق است.

جروزالم‌پست می‌نویسد،‌ با اینکه ریولین یا مندلبیت هیچ صحبت علنی درباره این پیشنهاد نکرده‌اند اما از سویی فشارها برای اجرایی شدن آن، جهت جلوگیری از برگزاری سومین انتخابات سراسری در سال جاری افزایش یافته است.

مندلبیت دو هفته پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد که نتانیاهو رسما به تقلب، دریافت رشوه و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم شده است. نتانیاهو ۳۰ روز فرصت دارد تا به صدور درخواست سلب مصونیت، اعتراض کند. 

بعد از این بیانیه بود که نتانیاهو با ادبیاتی شبیه به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اتهامات مطرح‌ شده علیه خودش را رد کرد و گفت از نخست‌وزیری استعفا نمی‌دهد.

تصمیم دادستانی برای صدور کیفرخواست علیه نتانیاهو در حالی اتخاذ شده که روند تشکیل کابینه در فلسطین اشغالی به بن بست رسیده و احتمال دارد که رژیم صهیونیستی وادار شود برای سومین بار در کمتر از یک سال، انتخابات عمومی برگزار کند. هرچند بر اساس قانون نتانیاهو هنوز هم می‌تواند در این انتخابات شرکت کند، اما صدور اتهام علیه وی هم به اعتبار او خدشه وارد می‌کند و هم می‌تواند آینده حضور وی در سمت نخست‌وزیری را مبهم کند، چراکه نهایتا در صورت صدور حکم علیه نتانیاهو او باید از این سمت کنار روند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.