سرهنگ محسن معظمی گودرزی، گفت: پنجم آبان ۹۸، پرونده ای به همراه یک نفر متهم جوان به نام بهروز ۳۵ ساله به اتهام سرقت خودرو از شعبه ششم دادسرای ناحیه ۵ تهران برای رسیدگی تخصصی به پایگاه دوم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی با اشاره به انجام تحقیقات مقدماتی صورت گرفته از متهم، اظهار داشت: وی در اعترافات خود عنوان داشت در سوم آبان ماه خودروی پرایدی را به اتفاق همدستم قاسم در خیابان پیامبر سرقت و با آن اقدام به سرقت خودروهای(پراید-مزدا۳ –سراتو) در محدوده شمال غرب تهران کردیم که در تاریخ چهارم آبانماه با خودروی پراید مسروقه در شهر قدس در حال تردد بودیم که گشت کلانتری به ما مظنون شد و پس از چند دقیقه تعقیب و گریز خودرو را متوقف و من را دستگیر کردند و و قاسم موفق به فرار شد.

سرهنگ گودرزی گفت: به توجه به اظهارات بهروز، دستگیری هم دست او در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت که با انجام اقدامات پلیسی منزل قاسم در محدوده جنت آباد شناسایی و در تاریخ ۱۱ آبان ۹۸ وی نیز دستگیر و به پایگاه منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه در تحقیقات اولیه صورت گرفته از قاسم صراحتا به سرقت خودرو به همدستی بهروز به بیش از ده ها فقره سرقت خودرو معترف که در ادامه تحقیقات دو دستگاه خودروی مسروقه مزدا۳ و سراتو به صورت رها شده شناسایی و کشف شد، بیان داشت: قاسم در ادامه تحقیقات اعلام داشت که خودروهای مسروقه را به ۲ نفر از دوستان خود در میدان شوش به مبالغ ناچیزی فروخته است.

رییس پایگاه یکم پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ افزود: با توجهیه  اظهارات سارق، کارآگاهان با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات هر دو مالخر را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه اموال مسروقه از قبیل آی سی یو و ضبط و پخش خودرو کشف کردند.

سرهنگ معظمی در پایان با اشاره به اینکه با توجه به دستگیری تمامی اعضای باند ، تاکنون ۷ دستگاه خودرو مسروقه کشف و با هماهنگی بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ۵ تهران خودروهای به مالکان تحویل شده است، عنوان داشت: متهمان با صدور قرار قانونی از بازپرس پرونده جهت انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر سرقت های احتمالی و بررسی سوابق کیفری در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.