امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی هوا طی روزهای آینده گفت: در سه روز آینده جوی آرام و پایدار را برای بیشتر مناطق کشور پیش بینی می‌کنیم که به همین سبب با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پر جمعیت خواهیم داشت.

وی در ادامه بیان کرد: فردا دوشنبه با وزش بادی که رخ خواهد داد از غلظت آلاینده‌های جوی به طور نسبی کاسته خواهد شد و سه شنبه و چهارشنبه روی سواحل شمال کشور بادهای جنوبی خواهیم داشت که سبب افزایش نسبی دما حدود ۳ تا ۵ درجه به خصوص برای سواحل غربی دریای خزر رخ خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه افزود: و چهارشنبه با ورود سامانه بارشی از غرب و شمال غرب به کشور بارش‌ها ابتدا به صورت پراکنده در دامنه‌های زاگرس و غرب و شمال غرب شروع می‌شود و انتظار داریم پنج شنبه این سامانه بارشی به دامنه‌هایی از جنوب غرب دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی مثل استان‌های تهران، البرز، قزوین گسترش پیدا کند البته شدت بارش‌های پنج شنبه در استان‌های کرمانشاه لرستان، نیمه غربی کردستان و جنوب آذربایجان غربی پیش بینی شده است.

نقشینه در ادامه گفت: بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع این استان‌ها به شکل برف خواهد بود. جمعه با تداوم فعالیت این سامانه در نیمه غربی بارش‌ها تداوم پیدا می‌کند. در مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز پراکنده باران تداوم می‌یابد.

وی در ادامه افزود: تهران طی چهار روز آینده غبار آلود خواهد بود و روند تدریجی افزایش دما را خواهد داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.