«حسن رسولی»، عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان و نزدیکترین چهره به محمدرضا عارف در بخشی از گفتگوی خود در کافه خبر خبرگزاری خبرآنلاین از دو امام جمعه تهران درخواست کرد واسطه بین جریان اصلاحات و حاکمیت شوند.
 

وی عارف را چهره ای مورد قبول و حاکمیت می داند و می گوید؛« ایشان به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، فصل مشترک جریان اصلاحات با حاکمیت است.»

بخش هایی از این گفتگو را در ادامه بخوانید؛

آقای رسولی! گفته می‌شود شورای عالی به آقای عارف ماموریت داده که برای صلاحیت ها با شورای نگهبان وارد رایزنی بشود، این خبر صحت دارد و درحال انجام است یا قرار است که انجام شود؟

یکی از کارگروه های شورای عالی کارگروه تعامل و ارتباطات است.

مشخصا برای این انتخابات؟

الان هم حتما این برنامه را در دستور کار داریم.

پس رایزنی صورت گرفته است؟

نمیدانم.

آقای تاجگردون میگفتند که اصلاح طلبان اگر زرنگ باشند باید از ظرفیت آقای عارف برا تعامل با حاکمیت و مشخصا شورای نگهبان استفاده کنند تا بتوانند هزینه رد صلاحیت ها را کمتر کنند؛ فکر می‌کنید که در این دو سه ماهه می‌شود از این ظرفیت استفاده کرد؟

به هر حال فلسفه وجودی دکتر عارف به عنوان چهره ای که مورد قبول رهبری و حاکمیت است و از طرفی برخاسته از جریان اصلاح طلبی است با همین انتظار کارکردی صورت گرفته و حتی یک نفر هم به ریاست دکتر عارف در شورای عالی رای منفی نداد. برخلاف این حرفهایی که بیرون است چه در دوره گذشته و چه در این دوره دکتر عارف در شورای عالی اصلاحات که دو  سوم آن دبیران کل احزاب هستند و یک سوم آن افراد حقیقی هستند که با نظر رهبر اصلاحات تعییت شده اند کاملا در قالب یک رای گیری مخفی به عنوان رئیس انتخاب شدند. 

طبعا از ایشان به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و فصل مشترک جریان اصلاحات با حاکمیت چنین انتظاری است. اینکه چه میزان میتوان امیدوار بود به نتایج این رایزنی باید منتظر ماند.

احتمالش هست که شما اصلاح طلبان از یکسری چهره های میانه رو مثل آقای ابوترابی فرد، آقای لاریجانی یا آقای ناطق نوری برای این رایزنی ها با حاکمیت کمک بگیرید؟ 

به هرحال یک جریان سیاسی برای تولید امر خیر که خدمت به کشور به دور از منافع فردی است باید متناسب با معادلات صحنه و البته با حفظ اصول و معیارهایش حرکت کند. در این مسیر استفاده از ظرفیت هایی را که برشمردید عین عقل است و هیچ قبحی بر آن وارد نیست.

خودتان کدام یک از چهره های اصولگرا را مشخصا میتوانید واسطه بدانید بین اصلاح طلبان و حاکمیت؟

شخصیتی مثل آیت الله امامی‌کاشانی را میتوانم اسم ببرم، جناب آقای ناطق و آقای ابوترابی هم ظرفیت های مناسبی هستند. آقای حاج علی اکبری امام جمعه هم همینطور. در بین اعضای شورای نگهبان با شخص آقای جنتی می‌شود نشست و وارد صحبت شد، اساسا جریان اصلاحات بنای تعامل و گفت و گو با حفظ اصالت دارد. اصلاح طلبان از تعامل با هیچ فرد یا جریان مرجعی برای کاستن از موانع فرا روی اجتناب نخواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.