حجت‌الاسلام صالح‌نیا، امام جمعه کن تهران یکی از افرادی بود که در انتخابات میان دوره مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرد. او روایت جالبی از ردصلاحیتش در دوره قبلی انتخابات خبرگان دارد.

امام جمعه کن درباره دلیل ردصلاحیتش در انتخابات خبرگان به خبرآنلاین گفت: در هر دوره‌ای خبرگان یک روشی دارد. در دوره قبلی این طور بود که اول آزمون کتبی می‌گرفتند و بعد آزمون شفاهی. در آزمون کتبی از ۴۰۰ نفر ۴۰ نفر قبول شدند که من یکی از آنان بودم، اما در مصاحبه دوستان صلاح دانستند که من کنار بکشم.

او در پاسخ به این سوال که آیا از شورای نگهبان به او گفته‌اند که کنار بکشد، گفت: شورای نگهبان که خودش رسما نمی‌گوید. ببنید قضیه خبرگان با مجلس فرق می‌کند و یک حالت دوستانه‌تری دارد. آنها می‌گویند که مجموع قوه عاقله این جناح که می‌خواهد یک عده‌ای را انتخاب کند، صلاح نمی‌داند که شما باشید. مثل اتفاقی که برای لیست‌های مجلس می‌افتد و می‌گویند که اگر لیست‌ها متکثر باشد این افراد رای نمی‌آورند -که البته من این را قبول ندارم- اما خب باید همیشه تابع نظر جمع و گروه باشیم.

صالح‌نیا در ادامه این گفتگو درباره اینکه در انتخابات دور پیش خبرگان به چه کسانی رای داده است، گفت که به آیت‌الله جنتی، آیت‌الله محمد یزدی و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رای نداده است!

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.