در جلسه عصر یکشنبه هیات وزیران که به ریاست حجت الاسلام روحانی برگزار شد، مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال برای «اسالم» و مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال برای «املش رانکو» در اختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان قرار گرفت.

همچنین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان می بایست ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام بازسازی، گزارش عملکرد اعتبارات فوق را هر سه ماه به سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان مدیریت بحران کشور ارسال نماید.

تصویب جرایم نقدی تخلفات خدمات کد دستوری و انتقال داده بی سیم

هیات وزیران جرایم نقض یا عدم ایفای تعهدات دارندگان پروانه خدمات ارتباطی ثابت و همراه برای ارایه خدمات کد دستوری و همچنین دارندگان پروانه انتقال داده مبتنی بر فناوری بی سیم ثابت را تصویب کرد. طبق این مصوبه برای تخلفات ارائه خدمات کد دستوری، بین ۵۰ تا ۳۰۰ میلیارد ریال جریمه نقدی تعیین شد.

همچنین، مبلغ جریمه عدم رعایت هر یک از مفاد موافقتنامه پروانه انتقال داده مبتنی بر فناوری بی‌سیم ثابت در هر استان، تا سقف ۵۰ درصد مبلغ حق امتیازی است که برای آن استان تعیین شده است.

اصلاح مصوبه اختصاص تسهیلات برای تکمیل طرح ریلی چابهار به زاهدان

هیات دولت به منظور تسریع در انجام تصویب‌نامه اختصاص تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی برای تکمیل طرح ریلی چابهار به زاهدان، این مصوبه را اصلاح کرد.

مطابق این اصلاحیه، بانک مرکزی موظف است پس از درخواست صندوق توسعه ملی نسبت به تبدیل ارز به ریال تسهیلات مذکور به نرخ ارز سامانه نیمایی و واریز آن به حساب معرفی شده وزارت راه و شهرسازی نزد بانک مسکن اقدام نماید.

گفتنی است، هیات وزیران در جلسه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ ضمن تخصیص مبلغ ۳۰۰ میلیون یورو تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح اتصال چابهار به شبکه ریلی، مقرر کرد این مبلغ، طی دو سال در اختیار بانک مسکن قرار گیرد تا برای اجرای این طرح به وزارت راه اختصاص یابد.

تصویب لایحه حمایت از حقوق افراد مبتلا به اختلالات روانی

هیات وزیران در ادامه جلسه لایحه حمایت از حقوق افراد مبتلا به اختلالات روانی را در راستای حمایت از حقوق شهروندی افراد دچار اختلال روانی در ۲۵ ماده به تصویب رساند.

این لایحه با هدف ارتقاء سلامت روان جامعه، رفع موانع تنش ‌آفرین در زندگی فردی و اجتماعی، ترویج آموزش‌های اخلاقی و معنوی و همچنین ارتقاء شاخص‌های سلامت روانی به عنوان یکی از مهم‌ترین احکام راهبردی سیاست‌های کلی سلامت و به منظور تدوین مقرراتی جامع در این زمینه و ساماندهی مقررات موجود تدوین شده است.

گفتنی است، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به آمار و اطلاعات فراوانی و درصد شیوع اختلالات روانی در جامعه و هم‌چنین هزینه‌ های اجتماعی، اقتصادی اینگونه بیماری‌ها که به فرد، خانواده و نتیجتاً جامعه تحمیل و به منافع کشور صدمه وارد می‌ کند و نظر به اینکه هیچگونه سازوکار قانونی برای نحوه شناسایی این بیماران و رعایت حقوق آنان در مراحل مختلف بستری، درمان و ترخیص وجود ندارد اقدام به تهیه این لایحه نموده که توسط هیات وزیران به تصویب رسید.

تعیین نماینده و اعلام ‌نظر دولت درخصوص تعدادی از طرح های نمایندگان مجلس

هیات دولت در ادامه، ضمن اعلام نظر در خصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان خود را برای پیگیری این موضوعات تعیین کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.