به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پسکوف گفت: «روابط دوجانبه ما در چنان بحران عمیقی قرار دارد که حتی دیدار مهم وزنه سنگینی مانند لاوروف نمی‌تواند موج را برگردانده و اوضاع را درست کند. معتقدم که این چیزی است که اتفاق افتاده است».

پسکوف افزود این سفر که در آستانه نشست صلح اوکراین در پاریس انجام شد، این فرصت را به روسیه داد که بر مواضع مسکو در مسائل مهم تأکید کند. وی ادامه داد در این سفر تقریباً هیچ اتفاقی برای به فال نیک گرفتن رخ نداد.

لاوروف روز سه‌شنبه به آمریکا سفر کرد و با استقبال «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه این کشور مواجه شد.

لاوروف و ترامپ ۱۹ آذر بدون حضور رسانه‌ها در کاخ سفید با یکدیگر دیدار کردند و این اولین سفر رسمی وی به واشنگتن از سال ۲۰۱۷ تاکنون محسوب می‌شد.

سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، ترامپ از مسکو خواسته تا از سیاست‌های واشنگتن در قبال برنامه‌های هسته‌ای ایران و کره شمالی حمایت کند. اما لاوروف بعد از گفت‌وگو با پامپئو، بار دیگر تأکید کرد که مسکو معتقد است باید هرآنچه می‌توان، برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران انجام داد.

وی با بیان اینکه روسیه از افزایش تنش در خلیج فارس و تنگه هرمز بسیار نگران است، گفت مسکو از تلاش‌ها برای اطمینان از آزادی و امنیت تردد در این منطقه حمایت می‌کند و طرحی نیز برای آغاز گفت‌وگو در جهت رسیدن به «امنیت جمعی» در این منطقه ارائه کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.