غلامرضا پناهی، در دیدار با سفیران تازه منصوب شده ایران در برخی کشورها، افزود: تعاملات بانک مرکزی و وزارت امورخارجه مستمر و بهینه بوده و تاکنون به نتایج مفیدی منجر شده است.

وی اضافه کرد: مسایل بانکی و نقل و انتقال پول، بخش مهمی از مراودات تجاری و اقتصادی کشور است.

 پناهی افزود: سیاست بانک مرکزی مدیریت تجارت خارجی کشور بدون نفت است و استفاده از همه توانمندی های صادرات غیر نفتی در این مسیر در دستور کار قرار دارد.

معاون ارزی بانک مرکزی ضمن تشریح راه های بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور، گفت: ارز حاصل از صادرات باید به چرخه اقتصادی کشور بازگشت کند و پشتوانه تجارت خارجی کشور باشد.

 وی تاکید کرد: صادرات ریالی به معنای خروج سرمایه از کشور است و بنابراین بانک مرکزی آن را به رسمیت نمی شناسد.

پناهی با بیان اینکه تلاش برای اتصال سامانه سپام به بانک های خارجی ادامه دارد، افزود: توزیع ریسک تمرکز تجاری کشور بوسیله ایجاد تنوع در مبادی ورودی کالاهای مورد نیاز به واسطه شناسایی کالاهای مازاد و مورد نیاز کشور و نیز توسعه مکانیزم تهاتر با کشورها اولویت‌های بانک مرکزی است که اقدام های سفیران و نمایندگان وزارت امورخارجه می ‌تواند در این مسیر راه گشا باشد.

دیدار معاون ارزی بانک مرکزی با سفیران جدید ایران در برخی کشورها با هدف آشنایی بیشترآنها با مسائل بانکی و مراودات اقتصادی صبح امروز در بانک مرکزی برگزار شد و دراین جلسه ابهام ها و پرسش ها در ارتباط با مسائل بانکی و روابط کارگزاری را مطرح کرده و در مورد آنها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.