در شرایطی که مدیران استقلال مدعی هستند مشکلات مالی و پرداختی استراماچونی برای بازگشت به ایران نهایی شده، این مربی ایتالیایی در تازه‌ترین گفتگویش صحبت‌های عجیبی مطرح کرده است.

استراماچونی گفت: بعد از تماس علی خطیر معاون باشگاه و عضو سابق کمیته اجرایی فیفا قراردادی را با استقلال امضا کردم اما بعد از مدتی، خطیر از سمتش در باشگاه استعفا کرد. تنها کسی را که من و سبک فوتبالم را می شناخت از دست دادم. کابوس از همانجا شروع شد. بعضی چیزها آنطور که وعده داده شده بود، نبود. برای مثال آنها یک مرکز تمرینی بسیار عالی را به من نشان دادند اما نتوانستیم برای ماه ها از این مرکز استفاده کنیم.

 

وی در پاسخ به این سئوال که آیا باشگاه حداقل به وعده هایش در جذب بازیکن عمل کرده است؟ گفت: به هیچ عنوان. یک مثال؛ میلیچ بازیکن سابق ناپولی و فیورنتینا منتظر دریافت بلیت برای پیوستن به ما و حضور در ایران بود. باشگاه زمان را از دست می داد. با رئیس باشگاه تماس گرفتم و از او ضمانت خواستم. او ضمانت داد و من پول بلیت میلیچ را پرداخت کردم اما در نهایت او شبانه از فرودگاه تهران به دبی فرستاده شد. بعد از این اتفاق استعفا کردم که رد شد.

 

سرمربی استقلال در پاسخ به این سئوالی درباره شرایطش در استقلال، تاکید کرد: همراه با پرسپولیس که چند سال قهرمان شده است، ما تنها باشگاه های دولتی هستیم. من همیشه احساس می کنم که تحت کنترل هستم. یک روز در ماه آگوست آنها (مسئولان باشگاه) ساعت ۵ عصر با من تماس گرفتند که ساعت ۶ باید در مراسم یکی از بازیکنان سابق شرکت کنم. این دعوت را رد کردم. من در سوپرمارکت بودم و سپس سوار تاکسی شدم. آنها دوبار با  راننده تاکسی تماس گرفتند که مرا به جای خانه، به آن مراسم ببرد؛ آنهم یک تاکسی عمومی نه شخصی. حالا متوجه هستید که چرا از خارج شدن از خانه می ترسیدم؟!

 

استراماچونی با اشاره به مشکلات استقلال گفت: بعضی از بازیکنان هنوز دریافتی نداشته اند و ما دو روز اعتصاب کردیم. قرارداد من متفاوت است و بعضی از بانک ها پرداخت های غیر قانونی را گزارش کرده اند. همچنین به این خاطر که ایران تحریم است. بعد از سه بار هشدار فیفا در روز ششم دسامبر قراردادم را فسخ کرد. مجبور بودم قراردادم را فسخ کنم؛ یک روز بعد از آنکه همراه با صد هزار تماشاگر با بازیکنان باورنکردنی صعود به صدر جدول لیگ ایران را جشن گرفتیم.

 

وی گفت: رابطه خاصی بین من و بازیکنان و همچنین هواداران ایجاد شده است. همه آنقدر مهربان و میهمان نواز هستند که باورکردنی نیست.

 

استراماچونی درباره مدیریت باشگاه هم گفت: آقای فتحی مدیر باشگاه استعفا کرده است. پنج عضو هیات مدیره در انتظار تصمیم وزیر ورزش هستند که باید مدیرعامل را تعیین کند. من فقط به بازی با شاهین بوشهر فکر می کنم که باید امروز برگزار می شد ولی به خاطر مشکلاتی به روز شنبه موکول شده است. حتی اگر مشکلات مالی و سیاسی برای امضای قرارداد جدید برطرف شد، می ترسم که وقت کافی برای حضور روی نیمکت نداشته باشم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.