در ادامه ذوق‌زدگی صهیونیست‌ها از پیروزی قاطع حزب محافظه‌کار در انتخابات سراسری انگلیس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به «بوریس جانسون» رهبر این حزب تبریک گفت.

نتانیاهو در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «دوست من بوریس جانسون، پیروزی تاریخی‌ات را تبریک می‌گویم. این روز بزرگی برای مردم بریتانیا و برای [رابطه] دوستانه بین ما است».

بعد از نتانیاهو، نوبت «رووین ریولین» رئیس این رژیم بود تا خوشحالی خود را از پیروزی حزب جانسون و شکست حزب کارگر به رهبری «جرمی کوربین» نشان دهد.

ریولین با صدور بیانیه‌ای ضمن تبریک به جانسون، گفت: «شکی ندارم که با [شمّ] رهبری شما، به تقویت روابط مهم بین دولت‌هایمان ادامه خواهی داد و ما با هم می‌توانیم با چالش‌ها از تمام جبهه‌ها مقابله کنیم».

«بنی گانتز» رهبر حزب انتخاباتی «آبی‌وسفید» - که مامور تشکیل کابینه نیز شد اما ناکام ماند - با صراحت بیشتری نسبت به دو نفر قبل روی شکست حزب کارگر تمرکز کرد و آن را خبری خوب برای تل‌آویو توصیف کرد.

گانتز در صفحه توئیتر خود نوشت: «اقبال ضعیف برای جرمی کوربین در انتخابات سراسری انگلیس، خبر خوبی برای اسرائیل، یهودیان بریتانیا و بالاتر از همه، دموکراسی [در] انگلیس است».

وی همچنین جانسون را «دوست واقعی اسرائیل» خوانده و افزود: «[من] در انتظار تقویت بیشتر روابط امنیتی، فرهنگی و اقتصادی بین بریتانیا و اسرائیل هستم».

پیش از اینها نیز «اسرائیل کاتص» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در توئیتی ضمن تبریک به جانسون و «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس،  از تمایل خود برای ارتقا و تحکیم روابط تل‌آویو با لندن خبر داده بود.

با شمارش حدود ۹۹.۸ درصد آراء انتخابات سراسری انگلیس تا ساعت ۱۳:۲۶ دقیقه به وقت تهران، حزب محافظه‌کار به رهبری جانسون با ۳۶۴ رای به اکثریت قاطع پارلمان این کشور دست یافت و پیروز انتخابات شد. 

جانسون با تاریخی توصیف کردن انتخابات سراسری روز گذشته این کشور، پیروزی حزب محافظه‌کار را حکم محکمی برای اجرای برگزیت دانست.

خوشحالی صهیونیست‌ها از شکست حزب کارگر در انتخابات بدان دلیل است که کوربین در مراسم رونمایی از اعلامیه انتخاباتی حزب کارگر، وعده داده بود در صورت انتخاب شدن به نخست‌وزیری انگلیس، اگر نه تمام بلکه حداقل بخشی از فروش تسلیحات به رژیم‌های سعودی و صهیونیستی را تعلیق می‌کند.

مسئولان تل‌آویو همچنین چه در روزهای پیش از برگزاری انتخابات و چه در زمان آن تلاش کردند با برخی اظهار نظرها در روند این انتخابات دخالت کنند (+). برای نمونه کاتص هفته گذشته ابراز امیدواری کرده بود کوربین در رقابت با جانسون بازنده شود. «زیپی هوتُولی» معاون کاتص نیز رهبر حزب کارگر را «ضد یهودی» معرفی و از احتمال قدرت گرفتن این حزب بعد از انتخابات ابراز نگرانی کرده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.