«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس و رهبر حزب محافظه‌کار امروز (جمعه) اکثریت قاطع حزب خود در انتخابات سراسری این کشور را «حکم محکمی برای اجرای برگزیت» و خروج از اتحادیه اروپا توصیف کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، جانسون با تاریخی توصیف کردن این انتخابات سراسری در انگلیس، گفت: «به‌نظر می‌رسد که به این دولت محافظه‌کار کشور، حکم قدرتمند جدیدی اعطا شده است، برای اجرای برگزیت، و نه فقط اجرای برگزیت بلکه متحد کردن این کشور به پیش بردن آن».

وی همچنین افزود: «به نظرم، این انتخاباتی تاریخی خواهد بود که به ما در این دولت جدید، شانسی برای ادای احترام به اراده دموکراتیک مردم بریتانیا جهت تغییر بهتر این کشور و شکوفایی پتانسیل تمام مردم آن ارائه می‌دهد».

نخست‌وزیر انگلیس با تاکید بر اینکه کار برای خروج از اتحادیه اروپا را از همین امروز آغاز می‌کند، تصریح کرد: «این چیزی است که اکنون انجام می‌دهیم، و اگر به اندازه کافی خوش‌شانس باشیم و همانطور که نتایج نظرسنجی‌های پای صندوق نشان داد [رای بیاوریم]، کار از همین امروز آغاز می‌شود».

صبح امروز با اعلام نتایج رسمی شمارش نیمی از آراء انتخابات سراسری انگلیس، حزب محافظه‌کار، توانست اکثریت قاطع پارلمان انگلیس را به دست آورده و پیروز انتخابات شود. 

این رقم که بهترین نتیجه برای حزب محافظه‌کار از زمان پیروزی «مارگارت تاچر» در سال ۱۹۸۷ است، در حالی رقم خواهد خورد که این حزب در انتخابات سال ۲۰۱۷، توانسته بود ۳۱۷ کرسی به دست آورد.

به نوشته رویترز، نظرسنجی‌های پای صندوق نیز نشان می‌دهد که این حزب می‌تواند تا ۳۶۸ کرسی پارلمان انگلیس را نیز به دست بیاورد.

جانسون پیشتر در مراسم رونمایی از برنامه حزب محافظه کار برای دولت بعدی، وعده داده بود در صورت پیروزی در انتخابات، انگلیس روز ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.