آمریکا به کره شمالی درباره هرگونه از سرگیری "رفتار ناشایست غیرعاقلانه" هشدار داده است. به نوشته رویترز، این هشدار از سوی آمریکا پس از آن مطرح شد که پیونگ یانگ با قرار دادن یک ضرب‌الاجل برای ایالات متحده تا پایان سال جاری میلادی برای بررسی رویکرد دیپلماتیکش باعث شد تا نگرانی‌های بین‌المللی ایجاد شود.

دیوید استیلول، دستیار وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن نگران بازگشت آزمایش‌های موشکی دوربرد از سوی کره شمالی است، گفت: ما این تهدیدها را قبلا هم شنیده بودیم.

وی در جریان مراسمی در واشنگتن گفت: هنوز مشخص نیست آیا کره شمالی به واقع این تهدیدها را عملی می‌کند یا خیر و این مساله در حالی مطرح شده که دونالد ترامپ گفته که می‌خواهد با کره شمالی همکاری کند و اقتصاد آن را بسازد. اما این را هم گفته که کره شمالی نباید رفتار ناشایست غیرعاقلانه‌ای را در پیش بگیرد.

کره شمالی تهدید کرده که اگر آمریکا در مذاکرات اتمی متوقف شده انعطاف پذیری از خود نشان ندهد، یک گام جدید نامشخص برمی‌دارد.

پیونگ‌یانگ روز پنجشنبه اعلام کرد، ایالات متحده چیزی برای پیشنهاد دادن به از سرگیری مذاکرات احتمالی با هدف متقاعد کردن کره شمالی برای دست برداشتن از برنامه‌های موشکی و اتمی‌اش ندارد؛ این اظهارنظر یک روز پس از آن مطرح شد که واشنگتن اعلام کرد، آماده انجام اقداماتی قطعی در راستای تضمین یک توافق است.

کره شمالی، ایالات متحده را بابت نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مورد انتقاد قرار داده و آن را یک اقدام "احمقانه" توصیف کرد که به پیونگ یانگ برای گرفتن "یک تصمیم واضح" کمک می‌کند.

یکی از نمایندگان وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا درباره یک گفتگو صحبت می‌کند اما کاملا واضح است که این کشور چیزی بجز مطرح شدن یک گفتگو ندارد.

شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه در میانه نگرانی‌های بین‌المللی درباره این مساله نشست برگزار کرد که شاید کره شمالی آزمایش‌های موشک بالستیک خود را که از ۲۰۱۷ تعلیق شده، از سربگیرد چون گفتگوهای خلع سلاح متوقف شده است.

پیونگ‌یانگ یکسری آزمایش‌های تسلیحاتی انجام داده و بار دیگر زبان به توهین دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا باز کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.