به گزارش خبرگزاری «رویترز»، یک دیپلمات ارشد چینی شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه آمریکا به وی گفت که واشنگتن باید مداخله در امور داخلی چین را متوقف کند.

«یانگ جیچی» دیپلمات ارشد چینی در گفت وگو با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا با اشاره به تصویب قوانینی در مجلس نمایندگان آمریکا مرتبط با حوادث اخیر هنگ‌کنگ، به وی گفت این آمریکاست که به شدت قوانین بین المللی را نقض کرده است.

وی در این گفت‌وگو به آمریکا توصیه کرد با رفع اشتباهات مرتکب شده، هر چه زودتر مداخله در امور داخلی چین را قطع کند.

این دیپلمات ارشد چینی در ادامه گفت که مقامات آمریکایی بارها با اظهارات تحریف شده به نظام سیاسی چین و امور داخلی و خارجی این کشور حمله کرده‌ و دخالت کرده‌اند.

یانگ گفت: «چین مخالفت قاطع خود را در این باره ابراز داشته و این موضوع را به شدت محکوم می‌کند.»

روز گذشته نیز «کوی تیانکای» سفیر چین در آمریکا ضمن هشدار درباره تضعیف روابط دو کشور، گفته بود برخی اخبار جعلی نیز برای صدمه زدن به مناسبات واشنگتن-پکن منتشر می‌شوند.

دولت چین در ادامه تنش‌ها با واشنگتن و مقابله با مداخله‌جویی‌ها در امور این کشور، روز جمعه اقدامات تلافی‌جویانه‌ای علیه دیپلمات‌های آمریکایی در چین اعمال کرد.طبق این اقدامات تلافی‌جویانه، دیپلمات‌های آمریکایی که در چین حضور دارند، زمانی که بخواهند با مقام‌های محلی صحبت کنند، ابتدا باید وزارت خارجه چین را مطلع کرده و از آن اجازه بگیرند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.