پس از حمایت رای‌دهندگان از طرح بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس برای اجرای بریگزیت در ۳۱ ژانویه، پیروزی حزب محافظه‌کار او در انتخابات این کشور بسیار محتمل به نظر می‌رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در این خصوص در توییتر نوشت: به نظر می‌رسد بوریس در انگلیس به پیروزی بزرگی دست یافته است.

او در توییت دیگری اظهار کرد: برای این پیروزی بزرگ به بوریس جانسون تبریک می‌گویم. انگلیس و آمریکا حالا آزاد خواهند بود تا پس از بریگزیت یک توافق تجاری بزرگ منعقد کنند. این توافق این پتانسیل را دارد که از هر قراردادی که می‌توان با اتحادیه اروپا بست، بسیار بزرگ‌تر و سودآورتر باشد.

نتایج اولیه و برآوردها از انتخابات پارلمانی انگلیس حاکی از پیروزی قاطع محافظه‌کاران به رهبری بوریس جانسون است؛ پیروزیی که گفته می‌شود در ۴۰ سال گذشته این حزب بی‌سابقه بوده و سرنوشت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را به سرعت مشخص می‌کند.

در این انتخابات حزب محافظه‌کار توانسته اکثریت مطلق کرسی‌ها در پارلمان را به دست آورد. بر این اساس و در حالی که هنوز نتایج همه کرسی‌های مجلس عوام اعلام نشده، حزب محافظه‌کار دست کم ۳۲۶، یعنی نصف به اضافه یک کرسی‌ها را به دست آورده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.