ناصر ایمانی، تحلیلگر اصولگرا، درباره سرنوشت سرلیستی در جریان اصولگرا، به خبرآنلاین گفت: « جریان سنتی اصولگرایان شامل حزب موتلفه و جامعه روحانیت مبارز با جریان های جدیدتر به خصوص طیف آقای قالیباف اختلاف نظرهایی دارند. همانطور که در میان طیف های اصلاح طلب هم این اختلاف نظرات هست. با این حال تاکنون مشخص شده که طیف آقای قالیباف و سنتی ها و موتلفه در انتخابات یکپارچه عمل می کنند و در لیست مشترک قرار می گیرند و موتلفه قطعا لیست مستقل ارائه نمی کند.»

به گفته ایمانی، « این صحبت هست که عکس هیچکس بالای لیست قرار نگیرد و اسامی براساس حروف الفبا منتشر شود یعنی هیچ عکسی بالا نیاید که باعث اختلاف نظر شود یا شائبه ای ایجاد کند.»

ایمانی درباره اما و اگرهای پایداری ها برای شورای ائتلاف هم گفت:« در رابطه با اختلاف نظر در طیف اصولگرایی در جریان تصمیم گیری های انتخاباتی فقط جبهه پایداری مطرح است. درحال حاضر سایر طیف های جریان اصولگرا ذیل همان  شورای ائتلاف قرار دارند. هرچند این امکان همچنان وجود دارد که پایداری ها با سایر اصولگرایان لیست مشترک ندهند یا در برخی شهرها مشترک باشند و در برخی شهرها لیست متفاوتی داشته باشند. هرچند اگر لیست مشترک ندهند باز هم احتمالا بسیاری از افراد دو لیست مشترک خواهند بود و فقط تعدادشان تفاوت دارد.»

وی تاکید کرد: «شاید برخی فکر کنند که هرکس سرلیست شد الزاما و قطعا رئیس مجلس هم می شود. این تصور غلطی است و اگر دقت شود در همین ادوار گذشته مجلس، سرلیست الزاما رییس مجلس نشده و اهمیت و معنای خاصی جز اینکه آن لیست در افکار عمومی به نام آن شخص شناخته شود، ندارد.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.