محمد حسین عزیزی افزود: مواردی که گزارش شده شامل جاسازی قرص و کپسول‌های مختلف از جمله قرص برنج یا ترامادول و در مواردی آنتی بیوتیک بوده است که در داخل کیک های چند برند معروف جاسازی شده است.

وی ادامه داد: بیشتر موارد در استان‌های جنوبی از جمله سیستان و بلوچستان و هرمزگان بوده و به نظر می رسد اقدامی عمدی بوده است چون پاکت های کیک ها باز شده و بعد قرص یا کپسول ها در کیک ها جاسازی شده است.

عزیزی گفت: بعد از گزارش این موارد بازرسان در مغازه ها، انبارها و کارخانه ها موضوع را پیگیری کردند و هر چه در این مراکز کارتن ها و پاکت های کیک را بازکردند در هیچ کدام چیزی نبوده است و فقط در مواردی بوده که کیک باز شده، دست بچه ها و دانش آموزان دیده شده است.

وی افزود: بررسی ها نشان می دهد که این اقدام عمدی و به منظور تشویش اذهان عمومی است و پلیس و نیروهای امنیتی در حال پیگیری موضوع هستند.

مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: کیک هایی که در آنها این قرص ها و کپسول ها جاسازی شده از برندهای معروف بوده اند اما در کارخانه یا مغازه ها موردی از وجود قرص یا کپسول در کیک مشاهده نشده است.

وی افزود: در خط تولید این کیک ها مشکلی نبوده است چون امکان ندارد که قرص یا کپسول در فرآیند تولید سالم بماند بنابراین احتمالا در آخر کار ممکن است یک کارگر یا فردی در مرحله آخر یا حتی بیرون کارخانه این اقدام را انجام داده باشد و احتمال اینکه در کارخانه این اتفاق افتاده باشد بسیار بعید است.

عزیزی گفت: در مواردی که پاکت کیک بسته بوده قرص یا کپسولی دیده نشده و فقط در مواردی این قرص ها و کپسول ها دیده شده که پاکت کیک باز شده است.

مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو افزود: این نوع کیک های مشکوک در استان تهران یا استانهای شمالی دیده نشده و فقط در برخی استانهای جنوبی از جمله سیستان و بلوچستان و هرمزگان دیده شده است.

وی ادامه داد: ممکن است افرادی عامدانه از داخل یا خارج به قصد خرابکاری این اقدام را انجام داده باشند که باید شناسایی شوند اما تاکنون هیچ موردی از مسمومیت یا فوت ناشی از مصرف این کیک ها گزارش نشده است.

عزیزی گفت: مواردی که این قرص ها و کپسول ها در کیک ها جاسازی شده بسیار کم بوده و حجم بالایی نبوده است. اصلا در کیک های پلمب در مغازه ها و فروشگاه‌ها این مشکل وجود ندارد و فقط در مواردی که کیکی خریداری شده و دست افراد بوده این موارد گزارش شده است.

مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو افزود: مردم خیالشان راحت باشد کیک هایی که در مغازه وجود دارد، مشکلی ندارند و امکان ندارد کیک تولید در کارخانه ها این مشکل را داشته باشد و خود صاحبان برند این کیک ها نیز شاکی و پیگیر هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.