سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از پایان چهاردهمین نشست کمیسیون مشترک برجام که روز جمعه در وین برگزار شد، اعلام کرد همه اعضای برجام اقدامات آمریکا را ریشه تنش‌های کنونی در برجام می‌دانند.

این دیپلمات بلندپایه کشورمان که در صدر هیئتی در نشست کمیسون مشترک برجام حضور یافته بود، ساعتی پس از پایان این نشست در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: «در این نشست همه اعضا صحه گذاشتند که آمریکا ریشه تنش‌ها در برجام است. همه اعضا تاکید داشتند که بدون برخورداری ایران از برجام، نمی توان این توافق بین المللی را ادامه داد.»

چهاردهمین نشست کمیسیون مشترک برجام که آخرین نشست این کمیسون در سال ۲۰۱۹ بود، ظهر امروز پنج‌شنبه ششم دسامبر (۱۵ آذر) در سطح معاونین و مدیران کل وزارت خارجه کشورهای عضو این توافق در وین آغاز شد و پس از حدود سه ساعت مذاکره بین مقامات حاضر در نشست پایان یافت.

در پایان این نشست دیپلمات‌های ارشد روسی و چینی بار دیگر مخالفت خود را با فعال‌سازی مکانسیم ماشه علیه ایران اعلام کردند و «هلگا اشمید» دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا نیز حفظ برجام را یک «مسئولیت جمعی» خواند و بر ضرورت تلاش بیشتر برای حفظ این توافق تأکید کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.