به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، پمپئو در سفر به مغرب با "سعدالدین العثمانی" رئیس دولت، "عبداللطیف الحموشی" مدیرکل امنیت ملی و "ناصر بوریطه" وزیر امور خارجه و همکاری آفریقا مغرب دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه آمریکا در خصوص آنچه که تهدیدهای ایران و همپیمانانش خوانده، با مقام‌های مغربی مذاکره و در رابطه با تلاش هایی که برای جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه از جمله شمال و غرب آفریقا صورت گرفته، با آن‌ها صحبت کرده است.

این گزارش می افزاید: دو طرف در خصوص همکاری‌های امنیتی و مبارزه با تروریسم به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر خارجه مغرب در گفت وگو با پمپئو، با اشاره به چالش های امنیتی در منطقه ساحل آفریقا، تأکید کرد که این چالش ها به افزایش پدیده تروریسم و جنایت های سازمان یافته ارتباط دارد که ثبات و توسعه در این منطقه را تهدید می کند.

منطقه ساحل در شمال آفریقا از اقیانوس اطلس تا دریای سرخ، کشیده شده‌ است و مناطقی از (از غرب به شرق) شمال سنگال، جنوب موریتانی، مرکز مالی، جنوب الجزیره و نیجر، مرکز چاد، جنوب سودان، شمال سودان جنوبی و اریتره را در بر می‌گیرد.

گروه‌های تروریستی منطقه ساحل آفریقا، شمال کشور مالی را مأمن خود قرار داده و از این ناحیه حملاتی را علیه کشورهای مختلف سازماندهی کرده‌اند.

شمال مالی در سال ۲۰۱۲ میلادی به طور موقت به دست شبه‌ نظامیان افراطی افتاد. خشونت‌ های شبه‌نظامیان به کشورهای نیجر و بورکینافاسو نیز سرریز کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.