به گزارش تارنمای بوئنوس آیرس تایمز، ترامپ روز گذشته(دوشنبه۹ آذر) با اشاره به اعمال محدودیت های تجاری علیه برزیل و آرژانتین، در صفحه توییتر خود نوشت: برزیل و آرژانتین ناظر بر کاهش ارزش بسیار زیاد پول خود بوده اند که برای کشاورزان ما خوب نیست. از اینرو، از همین حالا، تعرفه های فولاد و آلومینیوم وارداتی از آن کشورها به آمریکا، از سرگرفته خواهد شد.

وی در ادامه این توییت آورد: فدرال رزرو نیز باید اقدام کند تا آن کشورهایی که تعدادشان زیاد است، دیگر از دلار قوی ما با کاهش بیشتر ارزش پولشان منتفع نشوند. این مساله، کار را برای تولیدکنندگان و کشاورزان ما برای صادرات منصفانه کالاهایشان، بسیار سخت می کند.

این توییت ها در حالی منتشر شد که دو کشور آمریکا و برزیل در گذشته در جهت برقراری مناسبات تجاری تلاش کرده و همچنین در سال جاری در زمینه رفع موانع موجود مذاکراتی داشته اند.

این تهدید ترامپ، ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری برزیل را متعجب کرده چون وی به عنوان یک همپیمان ایدئولوژیک رئیس جمهوری آمریکا شناخته شده است. با این حال بولسونارو تلاش کرده این تهدید ترامپ را کم اهمیت جلوه دهد و گفت که از رئیس جمهوری آمریکا خواهد خواست تا درک بیشتری از وضعیت برزیل داشته باشد.

بولسونارو در مصاحبه ای گفت: امیدوارم ترامپ وضعیت ما را درک کند و بدین شکل ما را تنبیه نکند. مطمئنم که اخبار خوبی از سوی ترامپ خواهیم شنید.

در همین حال وزارت کار و تولید آرژانتین نیز در بیانیه ضمن اعلام اینکه از واشنگتن خواسته در مورد این مسئله شفاف سازی کند، تاکید کرده این تصمیم بدون شک به صادرات آرژانتین لطمه وارد می کند و اینکه بوئنوس آیرس به دنبال اقدام مشترک با برزیل در مورد این تهدید ترامپ است.

این وزارتخانه تصریح کرد که پیشرفت‌هایی در مذاکرات با دولت برزیل در مورد اقدام مشترک حاصل شده است.

دانته سیسا وزیر کار و تولید آرژانتین نیز اعلام کرد که دولت این کشور مذاکرات با آمریکا را برای دریافت جزئیات بیشتر این تصمیم آغاز کرده است. وی افزود: این یک اقدام غیرمنتظره برای ما و دولت برزیل محسوب می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.