محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک و محسن علیجانی زمانی، نماینده تهران در مجلس دهم برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.

به نوشته ایسنا، محمدحسین قدیری ابیانه با بیان اینکه اگر در لیست ولای مدارن قرار گرفتم ادامه می‌دهم، اظهار کرد: اگر نباشم به نفع این لیست کناره گیری می کنم. من هیچ لابی با هیچ گروهی نداشتم.

وی همچنین گفت: تعدادی از نمایندگان فعلی با فریب، پول خرج کردن و حمایت بیگانگان وارد مجلس شدند.

وی مدعی شد که در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس دشمنان از لیست اصلاح طلبان حمایت کردند.

این داوطلب شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که مهم ترین دغدغه مردم را چه می داند، خاطرنشان کرد: اینها خیلی فریب کاری کردند و خیلی از مردم نیز از رایشان پشیمان هستند. امیدواریم این اتفاقات برای مردم تجربه شود تا در انتخاب درست دقت کنند و فریب تبلیغات دروغین را نخورند.

قدیری ابیانه با تاکید بر شفافیت در هزینه های انتخاباتی گفت: در بسیاری از کشورها این شفافیت هزینه ها هست و می توانم ادعا کنم کسی که میلیاردی برای رفتن به مجلس خرج میکند برای مبارزه با فساد به مجلس نمی رود و متاسفانه در مجلس فعلی حمایت از فساد را زیاد دیدیم.

همچنین بر اساس گزارش ایسنا، مشاهدات و نه آمارهای رسمی می‌توان گفت که میزان حضور مردان در ستاد انتخابات وزارت کشور برای ثبت نام حداقل در ساعات اولیه اولین روز بیش از زنان است.

در میان زنان حضور یافته خانه‌دار، استاد دانشگاه، معلم آموزش و پرورش، کارمند اداری دیده می شود.

مردانی نیز با  مشاغلی همچون کارمند بانک، راننده تاکسی اینترنتی، وکیل، وارد کننده لوازم آرایشی و... حضور داشتند که معتقد بودند می‌توانند از حوزه های انتخابیه تهران و شهرستان وارد مجلس شورای اسلامی شوند.

تا پیش از ظهر سه نفر معمم برای ثبت نام در انتخابات در  ستاد انتخابات کشور حضور یافتند و مراحل ثبت نام خود را تکمیل کردند.

میزان استقبال در اولین ساعات ثبت نام انتخابات به نحوی بوده که میزهای کاربری ثبت‌نام بعضا خالی بوده  است.

پیش از ظهر اولین روز ثبت نام و در شرایطی که عکاسان ، خبرنگاران و تصویر برداران  در سالن ستاد انتخابات کشور منتظر ورود مقام مسئول یا چهره شناخته شده‌ای بودند، اما  به جز دو چهره سیاسی تمام متقاضیان ثبت‌نام را شهروندان عادی تشکیل می‌دادند شهروندانی که عقیده داشتند بهتر از سیاستمداران شناسنامه دار توانایی اداره کشور از روی صندلی های مجلس را دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.