اعطای سهمیه سوخت تاکسی‌های بین‌شهری پس از تایید سازمان راهداری

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره سهمیه بنزین تاکسی‌های بین‌شهری هم گفت: قرار شد سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فهرستی از این خودروها در اختیار وزارت نفت قرار دهد تا سهمیه سوخت آنها در کارت سوختشان منظور شود. رضایی سهمیه ماهانه برای خودروهای تک‌سوز بین‌شهری را ۷۵۰ لیتر و برای خودروهای دوگانه‌سوز را ۴۵۰ لیتر عنوان کرد و افزود: سهمیه این خودروها از ابتدای آذرماه در کارت سوخت آنها اعمال خواهد شد و سهمیه یک هفته پایانی آبان نیز محاسبه و به همراه سهمیه آذر منظور می‌شود.وی همچنین درباره سهمیه وانت‌بار و موتورسیکلت‌های حمل بار شهری گفت: در صورت ساماندهی و ثبت پیمایش این ناوگان با تایید وزارت کشور، سهمیه آنها براساس پیمایش ثبت‌شده افزایش خواهد یافت. مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره سهمیه تاکسی‌های ون شهری گفت: این خودروها تاکنون کارت سوخت نداشته‌اند، بنابراین اعمال سهمیه آنها منوط به صدور کارت سوخت خواهد بود. رضایی با بیان اینکه سهمیه این ناوگان به میزان ۶۰۰ لیتر در ماه پس از دریافت اطلاعات از وزارت کشور تعیین شده است، گفت: این سهمیه پس از صدور کارت جدید سوخت برای این خودروها اعمال خواهد شد.

  سهمیه تاکسی‌های دوگانه‌سوز شهری به ۲۵۰ لیتر می‌رسد

وی از افزایش سهمیه تاکسی‌های دوگانه‌سوز شهری از آذر خبر داد و افزود: از ابتدای آذرماه سهمیه تاکسی‌های دوگانه‌سوز از ۲۰۰ لیتر کنونی به ۲۵۰ لیتر می‌رسد. رضایی درباره سهمیه تاکسی‌های اینترنتی هم گفت: به همه رانندگان مورد تایید از سوی شرکت‌های معتبر که دارای مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت یا شهرداری‌ها هستند و وزارت کشور آنها را تایید می‌کند، در صورتی که در ماه بیش از ۲۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشند، در ابتدای ماه آینده، اعتبار سهمیه معادل اختلاف قیمت نخست با قیمت دوم به آنها تخصیص داده می‌شود.وی با بیان اینکه این سهمیه براساس پیمایش و تا سقف ۳۰۰ لیتر خواهد بود، گفت: این سهمیه به‌صورت اعتبار به کارت‌های بانکی اعلام‌شده توسط شرکت‌های مسافربر اینترنتی با سازوکار تعیین شده از طریق بانک عامل به حساب مالک خودرو واریز خواهد شد. رضایی در توضیح نحوه پرداخت سهمیه سوختی که به‌صورت اعتبار در کارت بانکی مالکان منظور می‌شود، گفت: مقرر شده نهادهای متولی پیمایش و شماره حساب بانکی رانندگان این خودروها را به ما اعلام کنند، ما نیز این فهرست را در اختیار بانک عامل قرار می‌دهیم و در پایان ماه، مبلغی که تفاوت نرخ بنزین آزاد و سهمیه‌ای است به‌عنوان اعتبار در کارت بانکی معرفی‌شده منظور می‌شود. وی افزود: از این اعتبار فقط می‌شود در جایگاه‌ها استفاده و هزینه بنزین را پرداخت کرد و امکان استفاده از آن به‌صورت برداشت نقدی یا خرید از طریق کارت‌خوان‌های دیگر وجود ندارد. مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید بر اینکه اعتبار یادشده براساس پیمایش و تا سقف تعیین شده قابل پرداخت است، گفت: در صورت استفاده نکردن این اعتبار در کارت بانکی رانندگان و مالکان ناوگان حمل‌ونقل شهری و بین‌شهری ذخیره خواهد شد.

  بررسی اختصاص سهمیه سوخت به خودروهای فرسوده

 مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز روز گذشته گفت: نحوه اختصاص سهمیه سوخت به خودروهای فرسوده در کارگروهی درحال بررسی است و نتایج آن به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد. امیر وکیل‌زاده در نشست خبری علی ربیعی، سخنگوی دولت که ظهر دیروز با حضور نمایندگان رسانه‌های داخلی برگزار شد، در پاسخ به سوالی در مورد اختصاص سوخت به خودروهای فرسوده افزود:‌ برخی قوانین از جمله قانون هوای پاک محدودیت‌هایی را برای این خودروها ایجاد کرده است، اما درصددیم کارت سوخت برای این خودروها نیز صادر شود. وی تاکید کرد: هم‌اکنون حدود ۵۰۰ هزار خودروی فرسوده در کشور وجود داد که اختصاص سوخت به این خودروها در کارگروهی درحال بررسی است.وکیل‌زاده همچنین درباره تعداد ثبت‌نام‌های انجام‌شده برای دریافت کارت هوشمند سوخت گفت: با وجود اطلاع‌رسانی شرکت ملی پخش از مدت‌ها قبل در این باره، ثبت‌نام در روزهای اخیر افزایش یافته است و اگر ثبت‌نام‌های قبلی را نیز به این تعداد اضافه کنیم، هم‌اکنون ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار ثبت‌نام کارت سوخت انجام شده که از این تعداد، برای ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر کارت صادر شده و صدور کارت‌های باقیمانده نیز در دست اجراست. مدیرعامل شرکت ملی پخش تاکید کرد: سهمیه افرادی که کارت سوخت ندارند برای ۶ ماه قابل ذخیره است و این افراد به محض دریافت کارت سوخت، می‌توانند از سهمیه خود استفاده کنند.