به گزارش روزشنبه پایگاه اطلاع رسانی پلیس پایتخت، سردار کیومرث عزیزی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در ادامه شناسایی عناصر اصلی اغتشاش و اخلالگران نظم عمومی که با سوءاستفاده و موج سواری بر اعتراضات مردم در خصوص طرح سهمیه بندی بنزین اقدام به تخریب و آتش زدن سازمان یافته اموال و اماکن عمومی و دولتی و تعرض به جان و مال مردم کردند، دستگیری عوامل اصلی ناامنی های اخیر همچنان در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی تصریح کرد: ماموران با کار اطلاعاتی گسترده، ۲۰ نفر از عوامل اصلی و محرک اغتشاشات شهرستان های شرق استان را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی، متهمان را در عملیات های جداگانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران با اشاره به اینکه اشرار دستگیر شده به جرایم خود اعتراف کردند، تخریب و آتش زدن تعدادی بانک، ناوگان حمل و نقل شهری و پمپ بنزین، تخریب فروشگاه های مواد غذایی و المان های شهری، مسدود کردن تعدادی از خیابان ها و تحریک مردم به تجمعات غیر قانونی و اقدامات هنجارشکنانه را از جمله اتهامات متهمان دستگیر شده عنوان کرد.

سردار عزیزی از معرفی متهمان به دستگاه قضائی تا رسیدن به مجازات خود خبر داد و گفت: مزدوران ضد انقلاب خارج نشین زیر ذره بین و چتر اطلاعاتی پلیس قرار دارند و به زودی باقیمانده اشرار نیز دستگیر و به دست قانون سپرده می شوند و به سزای اعمال مجرمانه خود خواهند رسید.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران در خاتمه ضمن قدردانی از شهروندانی که پس از فرامین مقام معظم رهبری، صف خود را از صف آشوبگران جدا کردند تصریح کرد: نیروی انتظامی با هرگونه آشوب و اغتشاش برخورد قاطع و قانونی می کند و افرادی که امنیت و احساس آرامش شهروندان را خدشه دار و اموال عمومی را تخریب و غارت کنند، تحت تعقیب قضائی و پلیس قرار خواهند گرفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.