سیدهادی برهانی در خصوص اظهارات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره رژیم صهیونیستی که در رسانه های دنیا بازتاب زیادی داشت گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر مواضع و نکاتی را در باب اسرائیل و فلسطین اعلام کردند که حقیقتا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. متاسفانه طرح این مساله با بحران افزایش قیمیت بنزین همزمان شد و مورد توجه لازم قرار نگرفت. در حالی که این موضع چنان بااهمیت است که در صورت اهتمام جدی به آن تحولی مثبت در رویکرد نظام جمهوری اسلامی نسبت به مسئله اسرائیل قابل تحقق است.نخستین نکته در مورد تعبیر نابودی یا محو اسرائیل است که دشمنان ما به ویژه اسرائیل از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز از این تعبیر سو استفاده های فراوانی کرده اند و رسانه های غربی به گونه ای این تعبیر را تفسیر و شرح داده اند که انگار"نابودی اسرائیل" به معنای ویران کردن و تخریب فیزیکی اسرائیل یا قتل عام یهودیان ساکن در اسرائیل است.

این کارشناس در ادامه افزود: غربی ها در تمامی این سال ها  با استفاده از رسانه های خود دفاع جمهوری اسلامی از فلسطین را واژگونه جلوه داده و این موضع حقیقت طلبانه و عدالت خواهانه را به اغراضی منفی چون یهودی ستیزی و خشونت طلبی منتسب نمودند. یعنی دفاع از ملتی مظلوم و غارت شده و آواره را موضعی کینه توزانه با هدف نابودی یک سرزمین و کشتار یهودیان تفسیر نمودند و این تفسیر گمراه کننده است که سیاست فلسطینی جمهوری اسلامی را در سطح بین المللی به شدت تحت فشار قرار داده است؛ لذا لازم بود که در این زمینه فکری و توجهی بشود  و رهبری با این سخنرانی خود اهمیت این مساله را روشن کردند.

برهانی در ادامه تحلیل سخنان رهبر انقلاب گفت: مقام رهبری صریحا اعلام کردند که منظور ایران از محو اسرائیل یا نابودی اسرائیل محو رژیم و در واقع تغییر رژیم در اسرائیل است. به طریقی که انتخابات سراسری برگزار شود و مردم نظام مطلوب خود را انتخاب کنند و این نظام نژاد پرست جنایتکار فعلی تغییر کند.دومین نکته سخنرانی ایشان در مورد یهودی ستیزی بود. همانطور که می دانید ایران بعد از انقلاب اسلامی موضعی سخت و جدی علیه اسرائیل اتخاذ کرد ولی از ابتدا بنا به فرمایش امام خمینی (ره) اعلام نمود جمهوری اسلامی با یهودیان دشمنی و خصومتی ندارد. این موضع اصولی در گرماگرم فضای دشمنی با اسرائیل در کشور ما را از اهمیت تفاوت یهودی ها و صهیونیست ها غافل کرد.

وی در پایان تصریح کرد: هرچند بخشی از این تغافل طبیعی و از عوارض فضای مبارزه با اسرائیل است: زیرا جنایت دسته ای از یهودیان در فلسطین به حساب همه نوشته می شود و این مولد نوعی بد بینی نسبت به تمامی یهودیان است. مشابه این عارضه را در اسلام ستیزی موجود در جهان مشاهده می کنیم. جنایات گروهی اندک از مسلمانان رادیکال و خشن مانند داعش و القاعده به حساب همه مسلمانان نوشته می شود. البته این نگاهی عوامانه به موضوع است. اشخاص فهیم و عاقل متوجه می شوند که مسلمانان یک میلیارد و نیم از جمعیت جهان هستند و اعمال چند هزار افراطی نمی تواند نماینده تمام جهان اسلام باشد. پس نباید جنایات داعش را به پای تمام مسلمانان نوشت. داستان یهودیان و رژیم صهیونیستی هم شبیه این مسئله است.  برخی در کشور تصور می کنند یهودی ها نوع دیگر و خبیثی از آدم ها هستند. ذاتا جنایت پیشه اند و از قتل و غارت لذت می برند. امام از ابتدا متوجه خطر به وجود آمدن چنین بدبینی بود و انقلاب را از یهودی ستیزی بری دانست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.