سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه با رد برخی مطالب که در سیاست خارجی ایران به کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین در توسعه همکاری‌ها کمتر توجه شده، اظهار داشت: این برداشت را قبول ندارم و سیاست خارجی ما در دو دولت اخیر فعال و متوازن بوده و سعی کرده‌ایم از لحاظ جغرافیایی این توازن را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: اگر به تعداد سفرهای ریاست جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به مناطق متعدد جهان یا سفر مقام‌های مختلف به ایران نگاهی بیاندازید، شاهد این توازن خواهید بود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: گاها برخی مسائل و موضوعات اولویت پیدا می‌کنند و این نباید به این موضوع تعبیر شود که عدم توجه به سایر مناطق نیست.

موسوی افزود: موضوعاتی مانند تنش‌های منطقه، برجام و مسائلی اینچنینی در اولویت تحرکات جمهوری اسلامی قرار می‌گیرد؛ اما نگاه دولت و وزارت امور خارجه به طور کلی نگاهی متوازن به تمامی مناطق و بخش‌ها جغرافیایی است. ضمن اینکه اولویت‌های منطقه‌ای را نیز ما از نظر دور نمی‌داریم.

وی بیان کرد: منطقه برای ما، به خاطر حضور خودمان در آن و همچنین اهمیت داشتن پیشرفت، ثبات و امنیت در منطقه برای جمهوری اسلامی ایران، همیشه از اولویت بالایی برخوردار بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران دارای ۱۵ کشور همسایه است و نگاه ما نیز به کشورهای همسایه نگاهی استراتژیک و واحد است و ما اولویت خود نسبت به کشورهای منطقه را اعلام کرده‌ایم.

موسوی در خاتمه خاطرنشان کرد: در مجموع سیاست خارجی کشور متوازن است و از شرق تا غرب و همچنین شمال تا جنوب عالم را در برمی‌گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.