«حمید بعیدی نژاد» روز چهارشنبه در حساب توییتری خود نوشت:‌ توییت سفیر آمریکا در انگلیس مبنی بر اینکه ایرانیان شایسته زندگی بهتری هستند ، کاملا شرم آور است.

وی افزود: این در شرایطی است که آمریکا با توسل به تحریم ، تلاش می کند که مردم ایران را از برخورداری از زندگی مناسب محروم کند و از طرف دیگر ۱۳ درصد یا ۴۲ میلیون نفر از مردم خود آمریکا که در کشور ثروتمندی زندگی می کنند را به فقر مبتلا نموده است.

"وودی جانسون" سفیر آمریکا در انگلیس امروز در توییتی مدعی شده بود در حالی که دولت ایران از فعالیت‌ های تروریستی در خارج حمایت مالی می کند ، اقتصاد این کشور آب رفته، تورم افزایش یافته و قیمت مواد غذایی افزایش یافته است.

او در ادامه مدعی شد که مردم ایران شایسته زندگی بهتری هستند.

سفیر آمریکا همچنین انیمیشنی را در توییتر منتشر کرد که ادعا شده دولت ایران به جای کمک به مردم در شرایطی که نرخ تورم ۴۰ درصد است، هزینه های نظامی و فعالیت‌ های تروریستی خود را ۵۳ درصد افزایش داده است.

پیام سفیر آمریکا در حالی منتشر می شود که به دنبال تغییر نظام پرداخت یارانه به بنزین و اصلاح قیمت آن ، گروه‌ هایی از مردم در اعتراض به این موضوع تجمع‌ های خیابانی برگزار کردند.

این تجمع‌ ها در برخی شهرها با سوء استفاده اغتشاشگران آموزش دیده، به خشونت کشیده شد و منجر به تخریب اموال عمومی و حمله به مراکز دولتی شد.

هم زمان «مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حمایت از آشوب ها در حاشیه اعتراض ها در ایران، بیانیه‌ای مداخله‌جویانه صادر کرد.

این مقام آمریکایی در توییتر نوشت: «ایالات متحده در کنار مردم ایران که مدت‌هاست در حال زجر کشیدن هستند، قرار دارد ؛ مردمی که به تازه‌ترین بی‌ عدالتی رژیم فاسد در قدرت اعتراض می‌کنند. ما تلاش (دولت ایران) برای قطعی اینترنت را محکوم می‌کنیم».  

این بیانیه مداخله‌ جویانه ساعتی بعد از توییت «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا درباره برخی اغتشاشات و ناآرامی‌ ها در ایران صادر شد که گفته بود آمریکا صدای مردم ایران را شنیده و از آنها حمایت می‌کند.

او در حالی این پیام را منتشر می‌کند که دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اقدامات متعددی را علیه مردم ایران اتخاذ کرده و دست به اعمال شدیدترین تحریم‌ ها زده است.

دولت آمریکا اردیبهشت سال گذشته در اقدامی خلاف موازین بین‌ المللی از توافق هسته ای ایران که از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد در قطعنامه ۲۲۳۱ به تائید رسیده بود ، خارج شد و تحریم‌ هایی را که به واسطه برجام لغو شده بود علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرد.

این اقدام با مخالفت جدی سایر اعضای باقی‌ مانده در برجام مواجه شد و آنها تاکید کردند که به این توافق پایبند مانده و برای حفظ آن تلاش خواهند کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.