به گزارش روسیا الیوم، وزارت دفاع کره جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: جئونگ کیونگ دو، وزیر دفاع کره‌جنوبی امروز (سه‌شنبه) عازم ریاض شده و قرار است در جریان این سفر با مسئولان برجسته عربستان درخصوص راه‌های تقویت روابط نظامی میان دو کشور به بحث و تبادل‌نظر بپردازد.

وزارت دفاع کره جنوبی همچنین اعلام کرد: قرار است در جریان این سفر وزیر دفاع کره جنوبی با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و مسئولان امنیتی و نظامی برجسته عربستان به بررسی راه‌های توسعه روابط دوجانبه در زمینه دفاعی بپردازد.

این سفر که پنج روز به طول می‌انجامد به درخواست ریاض و در پاسخ به سفر ولیعهد عربستان به کره جنوبی در ماه ژوئن گذشته انجام می‌شود.

عربستان شریک تجاری بزرگ کره جنوبی در خاورمیانه و منبع اول نفت خام برای سئول است.

دولت کره جنوبی یک ناوشکن به نام "کانگ- کام –چان" که وظیفه آن مبارزه با دزدان دریایی در سواحل سومالی بود، به مکان توقیف کشتی این کشور توسط انصارالله فرستاده است و پیش‌بینی می‌شود که این ناوشکن روز (پنجشنبه) به مکان مورد نظر برسد.

پیشتر محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن تصریح کرد: یک کشتی که مورد ظن ما واقع شد، تحت کنترل درآوردیم و اگر پس از اتمام تدابیر قانونی، مشخص شود که این کشتی متعلق به کره جنوبی است، آن را آزاد خواهیم کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.