غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی اظهار کرد: کسانی که خود را فراتر از قانون می‌دانستند و می‌گفتند قانون را قبول ندارند، آن را دور می‌زدند و افکار دیکتاتوری داشتند امروز لاریجانی را برای تمامیت‌خواهی مورد اهانت قرار می‌دهند.

وی افزود: لاریجانی به عنوان رئیس مجلس از سوی نمایندگان انتخاب شده و عده‌ای می‌گویند چرا او از نمایندگان برای افزایش قیمت بنزین اجازه نگرفته در حالی که اختیارات تکالیف ایشان در این زمینه با رهبری در میان گذاشته می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: ممکن است رهبری به رئیس مجلس بگوید با فلان کشور مذاکره کنید آیا رئیس مجلس باید در این باره از مجلس اجازه بگیرد؟ طبیعتا مأموریت‌هایی که رهبری به رئیس مجلس می‌دهد الزاما اجازه مجلس را نمی‌خواهد. نمایندگانی که امروز در خصوص تصمیمات جلسه سران قوا از رئیس مجلس انتقاد می‌کنند نیز اشتباه می‌کنند زیرا که این تصمیم در واقع اختیار و مأموریت رهبری به رئیس مجلس بوده است.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه برچسب‌هایی مثل دیکتاتور به رئیس مجلس نمی‌چسبد، گفت: همه می‌دانند آقای لاریجانی شخصیتی روشن‌فکر، متواضع، فروتن، اخلاقی و در سیاست‌ورزی کارکشته است و الفاظی مانند دیکتاتور به او نمی‌چسبد. این صحبت‌ها هم ناشی از تنگ‌نظری و نوع نگاه اشتباه است که امیدواریم همکاران این ادبیات را اصلاح کنند زیرا حرمت امامزاده را متولی نگه می‌دارد و در این شرایط طبیعی است که دیگران رفتار بدتری داشته باشند.

جعفرزاده ادامه داد: در سال‌های اخیر جریانات و افراد دیگر افکار دیکتاتور مآبانه داشتند. کسی که پایگاه قانونی دارد و متولی دستگاه قانون‌گذاری است و تمام انرژی‌اش صرف اجرایی شدن قانون می‌شود در صف مقابل دیکتاتورها قرار دارد و هجمه‌ها به او نیز به همین دلیل است.

رئیس مجلس توانسته عامل انسجام قوای سه گانه باشد

شهباز حسن‌پور  نماینده مردم سیرجان نیز با اشاره به برخی انتقادات نسبت به رئیس مجلس در پی مصوبه سران قوا مبنی بر افزایش قیمت بنزین گفت: آقای لاریجانی یکی از موفق‌ترین مدیران کشور و هماهنگ‌ترین فرد با مقام معظم رهبری است که با رأی مستقیم نمایندگان به عنوان رئیس مجلس انتخاب شده اگرچه قطعا خوشایند عده‌ای نیست که ایشان به عنوان چهره ملی، مقبول و محبوب در مجلس و کشور مطرح باشد.

او یادآور شد: من به عنوان کسی که سه دوره در مجلس حضور دارم شهادت می‌دهم که آقای لاریجانی تمام وقت خود را صرف امورات مجلس و مسائل حساس کشور کرده است.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: رئیس مجلس توانسته در این شرایط حساس کشور عامل وحدت، هماهنگی و انسجام قوای سه گانه باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.