نواب صفوی وکیل مدافع بازماندگان حادثه اتوبوس دانشگاه آزاد علوم تحقیقات گفت: گویی این موضوع نوعی دسیسه است و بنده علی رغم تمام مشکلات ایجاد شده با تمام وجود با خاطیان اتوبوس مرگ دانشگاه علوم تحقیقات می‌جنگم.

او ادامه داد: نمی‌دانم این دسیسه از کجا نشأت گرفته است، اما تا زمان مشخص شدن موضوع آن را به صورت قانونی پیگیری خواهم کرد.

نواب صفوی تصریح کرد: اقدامات من شامل ماده ۶۹۸ مبنی بر نشر اکاذیب نمی‌شود.

وکیل مدافع بازماندگان حادثه اتوبوس دانشگاه آزاد علوم تحقیقات درباره شکایت دانشگاه آزاد از او گفت: پس از اعلام حکم محکومیت دانشگاه آزاد در دادگاه بدوی، سازمان مرکزی دانشگاه آزاد از بنده و برخی از خبرگزاری‌های رسمی، به جرم افترا، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی به دادسرای فرهنگ و رسانه شکایت کرد.

این ادعای نواب صفوی را از کانون وکلای دادگستری پیگری کردیم، کانون وکلا اعلام کرد که پروانه وکالت نواب صفوی از سوی این نهاد صادر نشده است و از جزئیات آن اطلاعی ندارند.

نواب صفوی پروانه وکالت خود را از مرکز وکلا، مشاوران رسمی و مشاوران خانواده دریافت کرده است.

بعد ادعای نواب صفوی مبنی بر ابطال پروانه وکالتش برای جلوگیری از پیگیری حادثه دانشگاه آزاد، خانواده‌های بازماندگان حادثه جلوی ساختمان مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه تجمع کردند و خواهان جلوگیری از ابطال پروانه وکالت نواب صفوی شدند.

طبق پیگیری‌ها مشخص شد، علت احضار حسام نواب صفوی به دادسرا تخلفی است که در گذشته انجام داده و ارتباطی به پرونده حادثه دانشگاه آزاد ندارد.

براساس پیگیری‌ها این تخلف نواب صفوی منجر به ابطال پروانه وکالت او نمی‌شود و تنها منجر به درج تذکر در پرونده‌اش می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.