از شایعه تا واقعیت: با شنیده شدن زمزمه‌های خبر سهمیه‌بندی بنزین و افزایش قیمت بنزین آزاد به ۳۰۰۰ تومان و اعلام پرداخت یارانه جدید توسط دولت، برخی سودجویان در فضای مجازی اقدام به ارسال پیامک‌های مبنی بر قطع یارانه به برخی مشترکین کردند.

پیامک‌هایی که مشترکین را به یک سایت جعلی وارد می‌کند و با درخواست کارمزد، حساب بانکی آن‌ها را هک می‌‌کند.

سرهنگ پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در این رابطه با تاکید مجدد بر اینکه دولت برای ثبت‌نام پولی دریافت نمی‌کند از مردم خواست تا در ثبت‌نام در هر طرحی که از آنها پول درخواست کرده شک کرده و بدانند حتما کلاهبرداری است. 

به گزارش خبرنگار فارس، سرپرستان خانوار باید توجه داشته باشند که پیامک قطع یارانه از سرشماره YARANEH برای سرپرستان خانوار ارسال می‌شود و آن‌ها نیز باید از طریق سایت yaraneh۱۰   اعتراض کنند.

پیش از این تنها سایتی که برای ثبت‌نام و یا انصراف یارانه از سوی دولت اعلام شده بود، سایت رفاهی به آدرس www.refahi.ir  بود که هر دو برای انجام خدمات پولی دریافت نمی‌کنند.

امروز نیز میدری معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در نشست خبری سخنگوی دولت کد ussd به شماره #۶۳۶۹* را برای ثبت‌نام کمک‌های معیشتی جدید دولتی اعلام کرد و خاظرنشان کرد که این سامانه‌ از چند روز آینده کار خواهد کرد.

البته با توجه قطعی اینترنت برخی دیگر از سوءاستفاده کنندگان پیام‌های جعلی اینچنینی را نیز به مشترکین ارسال می‌کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.