«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است».

به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، متوسط میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون هم اکنون و به طور لحظه ای بر روی عدد ۴۴ قرار دارد؛‌ این عدد در ساعت مشابه روز گذشته ۱۳۴ بوده است.

در همین مدت، شاخص غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون از عدد ۷۹ به ۵۱ و منواکسید کربن از عدد ۲۹به ۱۶ کاهش داشته است.

ایستگاه‌های پارک شکوفه (منطقه ۱۴)، فرمانداری شهرری (منطقه ۲۰)، و پارک قائم (منطقه ۱۸) به ترتیب با شاخص های ۸۶،‌ ۸۰ و ۷۹ بیشترین میزان آلایندگی را در سطح مناطق تهران طی ۲۴ ساعت گذشته داشته‌اند.

همچنین در این مدت، ایستگاه‌های اقدسیه (منطقه ۱) و پونک با شاخص ۳۰،‌ مسعودیه (منطقه ۱۵) باشاخص ۳۳ و ستاد بحران (منطقه ۷) با شاخص ۳۵ کمترین آلایندگی را داشته اند.

به گزارش ایرنا،‌بارش برف در شهر تهران موجب شد تا هوای پایتخت پس از ۱۰ روز هوای ناسالم، در شرایط پاک قرار گیرد.

بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران؛‌ شهر تهران از تعداد ۲۷۱ روز امسال ۲۵ روز هوای پاک، ۱۷۸ روز سالم، ۳۷ روز ناسالم برای گروه های حساس و یک روز ناسالم برای همه گروه ها داشته است.

از آخرین روز هوای پاک پایتخت ۲۱۶ روز می‌گذرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.