محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش در حاشیه دومین همایش هویت کودکان ایرانی اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: موضوع تأمین سوخت موردنیاز سرویس مدارس به وزارت نفت، وزارت کشور و ستاد سوخت و سازمان برنامه منعکس‌شده است.

وی افزود: تمهیداتی انجام شده است که سهمیه سوخت به رانندگان سرویس مدارس متناسب با مسافتی که طی می‌کنند و مصرفی که دارند اختصاص پیدا می‌کند، قطعاً این سهمیه از روز شروع سهمیه‌بندی به افرادی که مربوط می‌شود تعلق خواهد گرفت.

حاجی میرزایی با اشاره به سند تحول بنیادین تأکید کرد: سند تحول تدوین شده و شش زیر نظام برای آن پیش‌بینی و تصویب شده است، تحولاتی که باید در حوزه تعلیم و تربیت کشور اتفاق بیفتد در این شش زیر نظام صورت خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: برای هر یک از این زیر نظام‌ها مسئولی مشخص شده است که تلاش می‌کنند در هر یک از حوزه‌های مدیریت راهبری، تأمین منابع انسانی، منابع مالی، سنجش و ارزیابی، برنامه درسی، فضا و تجهیزات تحولات لازم را پیش بینی کنند.

وزیر آموزش‌وپرورش تأکید کرد: در حوزه سند تحول دوره‌های آموزشی متفاوتی برای مدیران و همکاران در سال‌های گذشته برگزار شده است، همچنان به نظر می‌رسد که ما برای تحقق آن نیازمند گام‌های جدی‌تری هستیم، باید هدف‌گذاری دقیق‌تر شود و مشخص کنیم که محصول نهایی سند به‌عنوان انتهایی‌ترین مسیر تعلیم و تربیت در مدرسه چیست و برای تحقق آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به طرح رتبه‌بندی معلمان تأکید کرد: مجلس و دولت با اجرای طرح رتبه‌بندی مخالف نیست و طی چند هفته آینده این طرح تصویب خواهد شد، اما زمان اعمال ضرایب از ابتدای مهر ۹۹ خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.