شکست تیم ملی ایران برابر عراق آن هم درست بلافاصله پس از شکست مقابل بحرین، نه تنها صعود از مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ را به اما و اگر کشید، بلکه باعث شد تیم ملی ایران بعد ۵ سال و ۴ ماه و ۱۹ روز، بار دیگر دو شکست متوالی در دو بازی را تجربه کند.

تیم ملی فوتبال ایران سالهای نسبتا طولانی بود که به نباختن و سخت باختن عادت کرده بود و به ندرت پیش می‌آمد که شکستهای پشت سر هم را تجربه کند. آخرین باری که تیم ملی ایران در دو بازی متوالی شکست خورد، به جام جهانی ۲۰۱۴ آفریقای جنوبی باز می‌گردد.

در جام جهانی ۲۰۱۴ افریقای جنوبی تیم ملی ایران با نیجریه، آرژانتین و «بوسنی و هرزگوین» همگروه بود و بعد از تساوی بدون گل در اولین بازی مقابل نیجریه، در بازی دوم به سختی و با گل لحظات پایانی لیونل مسی مقابل آرژانتین تن به شکست خفیف یک بر صفر داد و در آخرین بازی با نتیجه ۳ بر یک مقابل بوسنی و هرزگوین شکست خورد تا این آخرین باری باشد که تیم ملی ایران در دو بازی متوالی شکست خورده باشد.

ملی پوشان کشورمان از آن بازی به بعد که در روز ۴/تیر/۱۳۹۳ انجام شد، بیش از ۵۰ بار در مسابقات رسمی و دوستانه مختلف به میدان رفتند و هیچگاه پیش نیامد که در دو بازی پشت سر هم شکست بخورد.

دو شکست متوالی مقابل بحرین و عراق در واقع اتفاقی بود که بعد گذشت بیش از ۵ سال و ۴ ماه، بار دیگر برای تیم ملی ایران روی داد.

این دو شکست باعث شد تا تیم ایران در گروهی که متشکل از ایران، بحرین، عراق، کامبوج و هنگ کنگ است، در پایان دور رفت بازیها پایین تر از عراق و بحرین در رده سوم قرار گیرد و تا حدودی صعود از این گروه با اما و اگر مواجه باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.