تیم ملی والیبال ایران در سومین (آخرین) بازی خود از دور نخست رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ در تهران، ساعت ۱۸:۳۰ عصر امروز (یک‌شنبه) ۲۴ شهریور ماه ۱۳۹۸ به مصاف تیم ملی استرالیا رفت.

تیم ملی ایران با ترکیب سعید معروف (کاپیتان)، مسعود غلامی، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) بازی را آغاز کرد.

ست اول: ۲۵ – ۲۲ ایران

نخستین امتیاز بازی را استرالیا با دفاع آبشار عبادی پور کسب کرد، اما در ادامه ایران ۶ – ۵ از حریف پیش افتاد. با سرویس های علی اصغر مجرد دریافت تیم استرالیا با اشتباه مواجه شد تا در نهایت ایران ۸ – ۵ وقت استراحت فنی اول را کسب کند. در ادامه سرویس های هدف دار استرالیا دریافت ها و حمله ایران را دچار مشکل کرد تا اختلاف به دو امتیاز کاهش یافت. با بیرون رفتن آبشار لوک، ایران ۱۶ – ۱۳ وقت استراحت دوم را کسب کرد.

با شروع بازی ایران تغییر تاکتیک داد و با پاس های سرعتی سعی در حفظ نتیجه داشت، اما با دفاع آبشار مجرد اختلاف دو تیم به یک امتیاز کاهش یافت تا کولاکوویچ در امتیاز ۱۹ – ۱۸ تقاضای وقت استراحت کند. با سرویس خوب "ادگار توماس" استرالیا در امتیاز ۲۱ بازی را به تساوی کشید اما در ادامه ایران دو امتیاز متوالی را کسب کرد تا بازی ۲۳ – ۲۱ شود. با دفاع علی اصغر مجرد ایران ۲۵ – ۲۲ پیروز ست نخست بازی شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.