حسین عسگری در خصوص عملکرد داور سریلانکایی دیدار ایران و عراق اظهار داشت: در همین ابتدای صحبتم باید بگویم اصلا روی این مسئله مانور نکنید که داور تاثیر مستقیمی در شکست تیم ملی مقابل عراق داشت.

وی افزود: او در ابتدای بازی با دو کارت زرد مسابقه را کنترل کرد و اشتباهاتی هم داشت. مثلا اگر به پورعلی‌گنجی در نیمه دوم و اواخر بازی اخطار  می‌داد شاید او زودتر از شجاعی اخراج می‌شد چون مدافع تیم ملی فرصت بسیار خوبی را از مهاجمان تیم عراق گرفت.

این کارشناس داوری با انتقاد از پرخاشگری بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران گفت:‌در صحنه اخراج شجاعی داور به بازیکن ما کارت زرد دوم را داد و آن صحنه جزو صحنه‌های است که اگر هر داوری اخطار بدهد بازخواست  نمی‌شود. البته اگر اخطار نمی‌داد هم بازخواست  نمی‌شد. من تصور می‌کنم داور سریلانکایی آن صحنه را خوب ندید و تصور می‌کرد پای شجاعی با سر بازیکن عراق برخورد کرده است.

عسگری تصریح کرد: متاسفانه بازیکنان ما خیلی عصبی می‌شدند و بلافاصله پرخاشگری می‌کردند و دیدید شجاعی پس از اخطار رفتار خوبی با داور نداشت. در مجموع معتقدم این داور اشتباهاتی در طول مسابقه داشت ولی هیچ کدام از این اشتباهات روی شکست تیم ملی ایران تاثیرگذار نبود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.