همزمان با تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار مردم بی دفاع آن و علیرغم مخالف هیات های آمریکا، کانادا و رژیم صهیونیستی، کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تصویب قاطع هشت قطعنامه ضد اسرائیلی،‌ اقدامات این رژیم در نقض سیستماتیک حقوق بشر مردم فلسطین و کاربرد زور علیه شهروندان فلسطینی بویژه ساکنان نوار غزه که منجر به کشته و زخمی غیرنظامیان شده و نیز شهرک سازی در سرزمین های اشغالی از جمله در بیت المقدس شرقی و جولان ا شغالی را محکوم کرد.

در این قطعنامه ها همچنین محاصره زمینی، هوایی و دریایی غزه، شهرک سازی در سرزمینهای اشغالی، ‌اقدامات تحریک آمیز شهرک نشینان علیه شهروندان فلسطینی در سرزمینهای اشغالی و نیز تخریب منازل و بازداشت های خودسرانه و زندانی کردن فلسطینی ها محکوم و بر بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه و کاشانه خود، تاکید شده است.

در قطعنامه مربوط به جولان سوریه، از رژیم صهیونیستی خواسته شده تا به قطعنامه های مصوب سازمان ملل در خصوص جولان عمل کرده و به اشغال این منطقه پایان دهد. همچنین رژیم صهیونیستی از اعطای حق شهروندی اسرائیل به ساکنان جولان سوریه منع شده است. 

در قطعنامه ای دیگر با اشاره به وضعیت اسفناک اجتماعی و اقتصادی آواراگان فلسطینی و نیز وضعیت شدیدا بحرانی آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد (آنروا)، از تمامی کشورها، ‌آژانس های تخصصی و سازمان های غیردولتی درخواست شده است از تلاش ها و اقدامات آنروا در کمک رسانی به آوارگان فلسطینی حمایت نمایند. دراین رابطه، قطعنامه مربوط به ادامه فعالیت های این نهاد امدادرسانی با رای مثبت اکثریت اعضاء به تصویب رسید.

در نشست مذکور، نماینده کشورمان در پاسخ به اتهامات نماینده رژیم صهیونیستی علیه کشورمان در حمایت از اقدامات جنبش حماس و سازمان جهاد اسلامی علیه آن رژیم طی سخنانی ضمن تشریح مواضع کشورمان در خصوص مساله فلسطین اظهار داشت: با تصویب قطعنامه های ارائه شده به کمیته، جامعه جهانی بار دیگر حمایت قاطع خود را مردم فلسطین و حق تعیین سرنوشت آنان اعلام و خواستار پاسخگویی رژیم صهیونیستی بدلیل جنایاتی که علیه مردم فلسطین از جمله زنان و کودکان مرتکب شده، شده است. 

وی تاکید کرد که از ابتدای آغاز تراژدی فلسطین، سازمان ملل متحد و دیگر سازمان های بین المللی و منطقه ای طرح ها و ابتکارات مختلفی را برای حل مساله فلسطین و کاهش آلام مردم این سرزمین ارائه کرده اند. تصویب قطعنامه های متعدد در محکومیت رژیم اشغالگر، ارائه طرح های و ابتکارات مختلف صلح و نیز ایجاد ماموریت های حقیقت یابی در این راستا بوده است. علیرغم این واقعیت، عدم پایبندی رژیم صهیونیستی که از سوی برخی قدرتها حمایت می شود، به حقوق و مقررات بین المللی، مانع دستیابی جامعه بین المللی به یک راه حل عادلانه برای این بحران شده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که پایان یافتن بیش از ۷ دهه منازعه و درگیری در خاورمیانه و ایجاد صلح پایدار در این منطقه صرفا با حل مساله فلسطین از طریق پایان یافتن اشغالگری، برخورداری مردم فلسطین از حق تعیین سرنوشت، بازگشت آوراگان فلسطینی به سرزمین خود و ایجاد دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس شریف ممکن خواهد بود. 

«بشار جعفری» سفیر سوریه نیز در این نشست ضمن استقبال از تصویب قطعنامه های ضد اسرائیلی بخصوص قطعنامه مربوط به جولان اشغالی، سیاست های رژیم صهیونیستی را علیه مردم فلسطین و سوریه محکوم و تاکید نمود که سوریه بلندی های جولان را چه از طریق گفتگو و چه با توسل به زور از اشغال رژیم اسرائیل آزاد خواهد نمود.

«ریاض منصور» سفیر فلسطین نیز  امروز را روزی تاریخی برای مردم فلسطین عنوان و از همه کشورهایی که به قطعنامه های مذکور رای مثبت داده اند قدردانی کرد.

نماینده آمریکا نیز در سخنان خود با انتقاد از اقدامات سازمان ملل علیه اسرائیل خواستار محکومیت حماس و جهاد اسلامی به جای اسرائیل شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.