بعد از استعفای «اوو مورالس» از ریاست‌جمهوری بولیوی در پی کودتای نظامی، دولت روسیه نیز «جنینه آنز» رئیس‌جمهور موقت این کشور را به رسمیت شناخت. «سرگئی ریابکوف» معاون وزارت خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) گفت مسکو آنز را به عنوان رئیس‌جمهور موقت بولیوی به رسمیت می‌شناسد. به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، ریابکوف اما همزمان تاکید کرد که از نظر روسیه وضعیت رخ داده در بولیوی همتراز با کودتا بوده و بحران سیاسی در این کشور نگران‌کننده است.

او در این باره توضیح داد: «با اینکه برای تأیید وی در پارلمان [بولیوی] حد نصاب لازم وجود نداشت... اما مشخص است که وی تا زمان انتخاب رئیس‌جمهور جدید، بولیوی را هدایت خواهد کرد».

آنز بامداد امروز (پنجشنبه) با متهم کردن مورالس به دروغگویی درباره وقوع کودتا در بولیوی، خواستار برگزاری هرچه سریعتر انتخابات مجدد در این کشور شد.

سناتور آنز که پیشتر نایب رئیس دوم مجلس سنای بولیوی بود، بعد از استعفای مورالس، رئیس و نایب رئیس اول سنا، توانست به ریاست این مجلس رسیده و سپس خود را رئیس‌جمهور موقت بولیوی بنامد.

قانون اساسی بولیوی اجازه می‌دهد یک رئیس‌جمهور موقت، ۹۰ روز اختیارات را در دست داشته باشد تا انتخابات جدید را برنامه‌ریزی کند. پیش از این آمریکا با استقبال از تحولات بولیوی گفته واشنگتن آنز را به عنوان «رئیس‌جمهور موقت بولیوی» به رسمیت می‌شناسد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.