حجت‌الاسلام والمسلمین، سیدحسن خمینی در مراسم تجدید بیعت اعضای سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که با حضور دبیرکل و اعضای مجمع تقریب اسلامی شامگاه چهارشنبه در حرم امام خمینی(ره) برگزار شد، طی سخنانی بیان کرد: باید از زحمات آیت‌الله اراکی، دبیرکل محترم و اعضای این مجمع که در دنیا یک کار بزرگ را انجام می‌دهند تقدیر و تشکر کرد.

وی ادامه داد: باید یادی از شهدای دنیای اسلام، شهدایی که اخیراً در فلسطین به خاک و خون کشیده شدند تا مجاهدین افغانستان، پاکستان، سوریه، لبنان، یمن و تک تک سرزمین‌های بزرگ اسلامی که از دیرباز نقش مهمی را در بیداری اسلامی ایفا کردند، داشته باشیم.

تولیت آستان حرم امام خمینی(ره) در جمع اعضای مجمع تقریب اسلامی به سخنان خود ادامه داد و گفت: معجزه پیامبر (ص)، یک قرآن بود و دوم وحدت مسلمانان، یعنی همه مسلمانان یکی شده‌اند و برای پیروزی اسلام تلاش می‌کردند.

وی یادآور شد: منافقین در جهان اسلام و زمان پیامبر (ص) میخواستند نفاق را در بین مردم ایجاد کنند که این کار را نیز انجام دادند، این منافقین چه بلاهایی که به سر اسلام ناب محمدی در نیاوردند؛ همه جوامع اسلامی باید یک صدا داشته باشند و آن صدا، صدای وحدت است.

حجت‌الاسلام خمینی افزود: آن چیزی که ریشه اسلام را از بین می‌برد همین اختلافات است، امروز باید بذر محبت در بین جوامع اسلامی رواج پیدا کند.

وی اظهار کرد: دوستان ما در مجموعه مجمع تقریب مذاهب اسلامی نمونه کوچکی از محبت و وحدت ملت ایران با ملت‌های دیگر اسلامی را نمایش می‌دهند، همه اقشار مختلف مسئول هستند که راه پیامبر اکرم (ص) را در جامعه ترویج دهند.

تولیت آستان حرم امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: از پیچ‌های تاریخی با وحدت و همدلی گذشتیم و امروزه هم با همین علم و آگاهی می‌توانیم این راه را ادامه بدهیم و همراه هم باشیم.

وی گفت: باید رژیم اشغالگر صهیونیستی را حذف کنیم، مسلمانان هیچگاه نژاد پرست نبودند. امروز قدس مانند نیم قرن گذشته، پرچم آزادی خواهی مسلمانان است؛ اصل داستان ما فلسطین به عنوان کانون آزادی خواهی است.

تولیت آستان حرم امام خمینی(ره) در پایان سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از دبیرکل و اعضای مجمع تقرب اسلامی اظهار کرد: ایران کشور وحدت امت اسلامی است، آن صدایی که از زبان رهبر انقلاب بر می‌آیید وحدت، وحدت و وحدت است، هیچ ارزشی از این بالاتر نیست و این کنفرانس با ارزش بسیار به موقع برگزار خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.