طبق گزارش رسانه‌ها، سفارتخانه ونزوئلا در برزیل توسط افراد مرتبط با «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده این کشور، مورد حمله قرار گرفته است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، بسیاری از رسانه‌های محلی در توئیتر خود اعلام کردند، پیش از شروع نشست «بریکس» گروهی از افراد ناشناس سعی کردند به سفارتخانه ونزوئلا در پایتخت برزیل حمله کنند.

البته تاکنون مشخص نشده که این تلاش‌ها موفقیت‌آمیز بوده یا خیر. مقامات ونزوئلا و برزیل نیز در این رابطه اظهارنظری نکرده‌اند.

پیش از این مقامات آمریکایی، دیپلمات‌های ونزوئلا را وادار به ترک سفارت خود در آمریکا کردند و از آنها خواستند تا تسهیلات‌شان را به نمایندگان خوان گوایدو  تحویل دهند.

گوایدو ماه ژانویه سال جاری میلادی، در حالی که چند ماه از پیروزی «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۸ می‌گذشت خودش را رئیس‌جمهور موقت این کشور خواند.

آمریکا و گروهی از متحدان این کشور  نیز سوم بهمن ماه گذشته در اقدامی غیرقانونی «خوان گوآیدو» رهبر شورای ملی ونزوئلا را به عنوان رئیس‌جمهور موقت به رسمیت شناخته و مادورو را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجددا به ریاست‌جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی اعلام کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.