به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، ‌ وقوع زلزله ۵.۱ ریشتری در فرانسه، مقام های این کشور را بر آن داشت تا تولید برق در این نیروگاه را موقتا به حال تعلیق درآورند.

سنسور نیروگاه در جریان وقوع زلزله روز دوشنبه فعال شد و مسئولان این تاسیسات را ملزم کرد تا برای تعیین آسیب های احتمالی، عملیات نظارتی خود را افزایش دهند.

تمدید مدت زمان خاموشی، امکان نظارت بصری و پیشرفته در نیروگاه را فراهم می کند تا عملکرد بی نقض تاسیسات پس از راه اندازی مجدد، محرز شود.

آژانس ایمنی هسته ای فرانسه (ASN) اعلام کرد که عملیات کنترل اوضاع را برعهده می گیرد و تصمیم لازم برای ازسرگیری فعالیت راکتورها را اتخاذ می کند.

خاموشی این سه راکتور، تولید برق فرانسه را به میزان ۲ هزار و ۷۰۰ مگاوات کاهش داده است.

در همین حال، فرانسه اعلام کرد که ظرفیت تولید برق در این کشور به منظور تامین نیاز مردم، ‌ به رغم این خاموشی ناگهانی، کافی است.

مرکز ملی لرزه نگاری فرانسه اعلام کرد که زلزله در مناطق گسترده ای از این کشور احساس شده است. به گفته مقام های فرانسوی، چهار نفر بر اثر وقوع زلزله زخمی شدند.  

از سال ۱۹۸۰، تنها حدود ۱۰ زلزله بالاتر از ۵ ریشتر در فرانسه متروپل یا فرانسه اروپایی به ثبت رسیده است.

 شدت زلزله روز دوشنبه در روستای «تی» واقع در غرب مون‌پولیه بیش از مناطق دیگر احساس شده است. یک مقام محلی این روستا اعلام کرد که برج دو کلیسا در معرض خطر فروپاشی است و به دو مدرسه شهر نیز خساراتی وارد شده است.۹۱۰۹

 شاهدان عینی اعلام کردند که در زمان وقوع زلزله، صدای مهیبی همچون صدای انفجار را در این منطقه شنیده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.