عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب، در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی به دفاع از تسخیر سفارت آمریکا پرداخت. وی در این باره گفت: در تاریخ ایران هیچ اقدامی نبوده که تا این اندازه حامی در زمانی که اتفاق افتاد، داشته باشد. هیچ اقدامی نبوده؛ پس چرا باید تجربه یک ملت را محکوم کرد؟ چه کسی به خود چنین حقی می‌دهد؟ پشت در سفارت، از چپ چپ تا راست راست صف بسته بودند تا از این اقدام حمایت کنند.

بعد از ۴۰ سال از اشغال سفارت برای ماستمالی‌اش زور می‌زنید

احمد پورنجاتی، نماینده اصلاح طلب مجلس ششم، در واکنش به صحبت‌های عبدی در  توئیتر نوشت: یک غلطی کرده اید، من و ما هم در عالم خلسه و نفرت از مستبد فراری در حال و هوای ضدامپریالیستی برای آن کار خلاف عرفتان هورا کشیدیم. حالا پس از ۴۰ سال از اشغال سفارت که طشت فاجعه اش بر زمین افتاده، همچنان زور می زنید که با حرافی ماستمالی اش کنید؟! پیشنهاد: سکوت شرمگینانه!

مدعی عبور از نفرت هستند اما ادبیاتشان سراسر از هتاکی است

عباس عبدی نیز در یک رشته توئیت پاسخ پور نجاتی را داد. او نوشت: آن بخش که اقرار علیه دائم الخلسگی!! خویش است، باید پذیرفت. ولی ای کاش سری هم به «هویت سازی ها» بزنند، حتی اگر شرمنده نمی شدند عذرخواهی می کردند. ای کاش از روزی شرمنده شوند که بجای انجام وظیفه و دفاع از روزنامه نگاران،  بازداشت آنان را تایید می کردند.

وی در ادامه نوشت: ای کاش از دورانی شرمنده باشند که حتی جرات بیانش را ندارند چه رسد اظهار شرمندگی. عمری در خلسه هورا کشیدن، شرمندگی هم دارد. البته نفرت و شیفتگی برخی ها چنان عمیق و ریشه دار است که هیچگاه از میان می روند. 

عباس افزودی در توئیتی دیگر نیز نوشت: نفرت و شیفتگی آنان تغییر موضع یا منش نیست، بلکه همان شخصیت است که هربار به شکلی متفاوت خود را نشان می دهد. مدعی عبور از نفرت هستند ولی ادبیاتشان سراسر هتاکی و نفرت پراکنی است. هنگامی که پس از ۴۰ سال منطق و ادبیاتمان سقوط می کند بهتر از متن مذکور را شاهد نخواهیم بود. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.