حجت الاسلام و المسلمین «کاظم صدیقی» در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به آغاز ولایت حضرت ولیعصر (عج) و نهم ربیع الاول خاطرنشان کرد: اگر از عالم یک روز باقی نماند، خدا آن روز را آنقدر را طولانی می‌کند تا حضرت مهدی (عج) ظهور کند و عالم را از ظلم و جور پاک و پر از عدل و داد کند. این پاسخ به فطرت است.

وی با بیان اینکه شجره انسانیت باید این را ببینید که جز بندگی خدا چیزی وجود ندارد و ندای الله اکبر در اقصی نقاط عالم به گوش خواهد رسید، ابراز داشت: این بشارت وحی، وعده قرآن و نوید به فطرت‌های تشنه محبت، امنیت و عدالت است. دوره‌ای را پیدا می‌کنید که در قلبش آرزوی امنیت بشر، صلح کل و عدل و قسط را آرزو نکند. این خواست تلقینی نیست بلکه تکوینی است.

این استاد حوزه با بیان اینکه جهان تشنه وحدت، صفا، ارزش‌های اخلاقی، امنیت و تجلی خدا در همه شئون زندگی و... است، عنوان کرد: روز نهم ربیع، روز عاشقان است. به همه منتظران، امیدواران، مهدی‌یاوران و مهدی‌باوران روز نهم ربیع را تبریک می‌گویم.

صدیقی درباره سندیت مسجد جمکران به نقل از آیت‌الله بهجت یادآور شد: حضرت‌ آیت‌الله بهجت درباره مسجد جمکران و سندیت این مسجد می‌گویند این مسجد مستند به یک خواب نیست. حسن مسلم جمکرانی در بیداری دعوت شد، وجود حضرت را دید و حضرت نقشه را ترسیم کرد. اینجا قدمگاه است و هر کسی که به مسجد جمکران می‌رود، باید بوی ایشان را بشوند. بارها حضرت را در این مسجد دیده‌اند.

وی با اشاره به سیزدهم آبان و حضور مردم در راهیپمایی این روز بیان کرد: اعلام انزجار مردم از نظام استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا نشان از عمق بصیرت مردم از خطری است که از جانب آمریکا، بشریت، صلح، امنیت و حقوق انسان‌ها را تهدید می‌کند.

 صدیقی خاطرنشان کرد: ملت ایران خیانت آمریکا را از سال ۳۲ دید که دولت ملی را علیرغم اعتمادی که مصدق به آمریکا داشت، ساقط کرد و این داستان همه کسانی هستند که به آمریکا اعتماد می‌کنند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت:مصدق که کاری به آمریکا نداشت و از شر انگلیس به آنها اعتماد کرده بود ولی دیدید که چگونه علیه او کودتا کردند و تا آخر عمر او را در یک روستا محدود کردند. هرچه می‌خواستند علیه او انجام دادند و یک دولت بی‌کفایت را سرکار گذاشتند و همه چیز مملکت را به غارت بردند.

وی با بیان اینکه از زمانی که امام(ره) قیام کرد تا انقلاب پیروز شد، آمریکا برای براندازی نظام اسلامی از هیچ توطئه‌ای مضایقه نکرد، گفت: تسخیر لانه جاسوسی نه تنها از سوی امام مورد تائید قرار گرفت بلکه پیام هم دادند که خوب جایی را گرفتید و مواظب باشید آن را از دست ندهید. برای تثبیت هم آن را انقلاب دوم نامیدند. انقلاب اول در برابر استبداد داخلی و انقلاب دوم برای استقلال و مقابله با استبداد بیرونی است.  

صدیقی با اشاره به شعار سال اظهار داشت: رهبری امسال را سال رونق تولید نامگذاری کردند. ایشان در دیدار با دانشجویان و دانش‌آموزان گفتند هشت ماه از امسال گذشت. آنچه موجب مواجهه ما با مشکلات شد، چشم امید به بیرون و منتظر بودن است. تا مدتی در انتظار برجام نشستند و گفتند بدون برجام آب خوردن هم گیرمان نمی‌آید. کاری انجام ندادند تا برجام عملی شود.  

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: نتیجه برجام چه شد؟ مگر قرار نبود که همه تحریم‌ها از بین برود؟ مگر طرفداران مذاکره نمی‌گفتند دیوار بی ‌اعتمادی فروریخت؟ آیا تحریم‌ها برداشته شدند؟ نه تنها تحریم‌ها برداشته نشدند بلکه چندین هم تحریم اضافه شد.

وی افزود:  هم در دولت قبلی که به امضای وزیر امور خارجه او امید داشته و دل بسته بودند و تضمین دیگری نبود علیرغم تاکید رهبری که گفتند به اینها امید نداشته باشید. بعد هم سه ماه به سه ماه منتظر مجوز ماندند و اکنون هم منتظر فرانسه مانده‌اند.

صدیقی با بیان اینکه با تاکید بر اینکه باید در جنگ اقتصادی هم به این ملت بزرگ، جوانان با کفایت، استعدادهای درخشان و جوانانی که مسئله موشک را مایه عزت کشور قرار دادند و به جبهه مقاومت پیروزی بخشیدند، میدان داده شود، تصریح کرد: در مقابله با جنگ اقتصادی، جوانان انقلابی و کاری به کار گرفته شوند. آنها از انزوا بیرون آیند و کسانی که در جنگ هشت سال دفاع مقدس بدون موشک با پیروزی بیرون آمدند، آیا نمی‌توانند کاری موفق کنند؟  

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: ما حضور در جنگ اقتصادی و فرهنگی و اجرای دستورات خدا می‌دانیم. در اقتصاد باید خودکفا باشیم. در فرهنگ آسیب‌ها را از بین برده و در عرصه دفاعی در قله نخست قرارگیریم.  

مسئولان در انتظار مذاکره مجدد نمانند

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه مسئولان اقتصادی مردم را منتظر نگذارند، خاطرنشان کرد: معلوم نیست فرانسه چه می‌کند. مسئولان در انتظار مذاکره مجدد نباشند چراکه به قول حضرت آقا هیچ دیوانه‌ای این کار نمی‌کند پس چرا این حرف‌ها ر ا می‌زنند. مردم در ۱۳ آبان در هزار شهر به صحنه آمدند و مسئله مذاکره با آمریکا برای همیشه درش را بستند.  

صدیقی با بیان اینکه مایه تاسف این است که هنوز مسئله FATF توسط عده‌ای مطرح می‌شود، ابراز داشت: گاهی به دروغ می‌گویند که سران قوا در این باره توافق کردند و به بیت رهبری ارتباط دادند. بعد هم تکذیب شد. می‌خواهند مضیقه‌ها را برای مردم افزایش دهند. وی خاطرنشان کرد: به ملت تکیه کنید، به وعده‌های الهی دل ببندید و جهادگرانه کمر ببندید، جوانان را به کار بگیرید که در اینصورت نیازی به این جور ذلت‌ها نخواهد بود.

اگر مدیران خدا را یاد کنند، نوکری مردم را برای خود افتخار می‌دانند

همچنین در خطبه نخست نماز جمعه گفت: مسئولان، حکومتی‌ها، مدیران، خدمتگزاران و حقوق‌بگیران ملت، خود را ارباب نبینند. این حقوق‌ها از جیب ملت و از سفره مردم جنوب شهر، شهید داده‌ها و مدافعان حرم است.

وی ادامه داد: اگر اینها خدا را یاد کنند، گرانی، فاصله طبقانی و رنج رنجورها را تحمل نمی‌کنند و برای رضای خدا قسط، عدالت و رعایت حقوق مردم را نصب‌العین خود قرار داده و نوکری و خدمت به مردم را برای خود افتخار می‌دانند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر درباره اثرات یاد خدا اظهار داشت: یاد خدا سازنده است. هم برای انسان آرامش می‌آورد، هم انسان را آشنا به وظیفه کرده و هم انسان را در برابر گناه بیمه می‌کند.

صدیقی با بیان اینکه همه حواس ما باید به دشمن باشد و هیچ از دشمن غفلت نکنیم، تصریح کرد: در متن سنگر و در دایره این جبهه در محضر خدا، از خدا بخواهیم که مردانه زندگی کرده، حماسه‌آفرین باشیم، به پا خیزیم و در برابر مشکلات و دشمنان قائم و در حال قیام باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.