آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نمازجمعه قم در مصلای قدس این شهر، با اشاره به رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با ائمه جامعه سراسر کشور، افزود: این سخنان راهگشا و امیدآفرین بود که تابلوی اقتدار، پیشرفت و حل مشکلات ملت و بیانگر اثرگذار بودن دیپلماسی مقاومت در برابر افزون طلبی و روحیه تکبیر و شرارت آمریکا و انگلیس خبیث است.

اهم سخنان امام جمعه قم به نقل از ایرنا به شرح زیر است:

* اجرایی نمودن گفتمان دیپلماسی مقاومت رهبر معظم انقلاب در میان مسئولان و توجه عموم ملت و تبدیل این گفتمان به فرهنگ عمومی، آینده روشنی را برای کشور رقم می‌زند. دیپلماسی فعال، همراه با ابتکار، نوآور، برخوردار از خلاقیت، منطق، شجاعت و روحیه انقلابی از جمله شاخص های دیپلماسی مقاومت است.

* حکمت و مصلحت و تحقق منافع ملی از دیگر شاخص های دیپلماسی مقاومتی است و دیپلماسی مقاومتی سبب اقتدار و بازدارندگی جمهوری اسلامی در مقابل دشمنی دشمنان است. تحقق منطق مقاومت و معتقد به پشتوانه عظیم ملت بودن از جمله شاخص های دیپلماسی مقاومت است که با چنین دیپلماسی، نه جنگ رخ خواهد داد و نه ملت ایران تن به ذلت می دهد.

* اگر شروط رهبری برای پذیرش برجام در مذاکرات هسته ای مورد توجه قرار گفته بود امروز سرنوشت برجام به نقض عهد آمریکا و پُررویی اروپا ختم نمی شد ولی هنوز هم دیر نشده است.

* (با اشاره به برگزاری تجمع بزرگ حجاب و عفاف در ۲۰ تیرماه امسال در ۴۰۰ شهر کشور): این اجتماع با حضور قشرهای مختلف مردم با شعار «حجاب، حافظ حریم خانواده» نشان از پایبندی مردم به ارزش های اسلامی والهی است و مردم برای چندمین بار اعلام کردند که خواستار رفتار عفیفانه در جامعه هستند.

 

مشکل فاصله طبقاتی از دوران سازندگی شروع شد

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در اجلاس سراسری ائمه جمعه کشور، گفت: نماز جمعه عبادتی ارزشمند و اتحاد آفرین بود که پس از انقلاب احیاء شد و رهبر کبیر انقلاب برای تحقق این امر تلاش بسیار کرد. 

اهم سخنان امام جمعه کرج به نقل از فارس به شرح زیر است:

* اگر از ابتدای انقلاب مراقب انحراف‌ها بودیم امروز فاصله طبقاتی و حقوق‌های نجومی که عده ای سعی دارند آن‌ را قانونی جلوه دهند وجود نداشت.

* این آفت صاحبان ثروت و فاصله طبقاتی که از دوران سازندگی در کشور کلید خورد بیماری نفاق و بی‌تدبیری را به جامعه منتقل می‌کند. امام جمعه نباید با افرادی که صاحب قدرت و ثروت هستند مراوده و رفت و آمد داشته باشند چرا که دیگر توان مقابله با آن‌ها را نخواهد داشت.

* اگر در خطبه‌ها، مسائلی مطرح می‌شود به این معنی نیست که به دنبال شکاف هستیم؛ اگر موضوعی مطرح می‌شود در قالب طرح سؤال بوده و انتقاد از عملکرد مسؤول به معنی نقد شخصیت وی نیست و ما خصومت شخصی با کسی نداریم.

* عده‌ای به بهانه حفظ وحدت می‌خواهند دهان‌ها را ببند؛ باید تأسف خورد! دستگاه‌هایی که به جای همراهی و حمایت، مقابل دستگاه دیگری از نظام قرار می‌گیرندو  با مسائل فرهنگی، برخورد سیاسی می کنند به انقلاب ضربه می زند و دشمنان را شاد می کنند.

* آن ها (اروپائیان) در راستای کمک به شیطان بزرگ، آمدند و می‌گویند در رابطه با قدرت موشکی ایران مذاکره کنیم! این مذاکرات برای آن ها سودی نخواهد داشت و باید نفر سوم ذینفع یعنی آمریکا را بشناسیم و نقشه دشمن آگاه باشیم. اروپایی ها  آنقدر ترسو هستند که از وقتی نفت‌کش ایرانی را دزدیده‌اند جرأت عبور ازتنگه هرمز را ندارند.

* می‌ترسند که ایران مقابل آن‌ها بایستد. حتی ترسشان آنقدر زیاد شده که باعث شده است برای روحیه دادن به سربازهای خود ادعا کنند پهپاد ایرانی را مورد هدف قرارداده‌اند؛  بنده از منابعی پرس و جو کرده‌ام، هرگز چنین پهپادی مورد هدف آن‌ها قرار نگرفته است! چرا می ترسند؟ چون ایران با تکیه بر آموزه های اسلامی آنقدر پیشرفت کرده است که می تواند منافع آن ها را در منطقه و دنیا تهدید کند و آمریکایی ها به مدد الهی به زودی مقابل ملت ایران زانوی ذلت خواهند زد.

 

هر کس بخواهد در امنیت کشور اخلال ایجاد کند سرکوب خواهد شد

آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر یاسوج با اشاره به دیدار ائمه جمعه کشور با مقام معظم رهبری اظهار داشت: پیش از پیروزی انقلاب، آیین سیاسی عبادی نماز جمعه به ندرت در برخی نقاط کشور برگزار می‌شد که به عظمت و شکوه نماز جمعه‌های ۴۰ سال اخیر نبود.

اهم سخنان امام جمعه یاسوج به نقل از فارس به شرح زیر است:

* در شمال غرب کشور عده‌ای ضد انقلاب و تروریست به امنیت کشور تعرض کردند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موشک‌، پهپاد و توپخانه مقر آموزشی آنها را در کردستان عراق هدف قرار داده و نابود کردند. سپاه با این اقدام خود به دشمنان اعلام کرد که امنیت کشور خط قرمز ماست و هر کس بخواهد در آن اخلال ایجاد کند سرکوب خواهد شد.

* سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به تازگی در مصاحبه‌ای مطالبی را به مناسبت سیزدهمین سالروز جنگ سی و سه روزه و پیروزی حزب الله بر اسرائیل بیان کرد که باعث ترس و وحشت دولتمردان صهیونیست شد.

 

بزرگترین مانع بر سر راه دشمنان شورای نگهبان است

حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ورامین طی سخنانی با اشاره به ماجرای حضرت ابراهیم و انداختن ایشان در آتش و تبدیل شدن آتش به گلستان اظهار داشت: گلستان شدن آتش تنها به اراده خداوند صورت گرفته است و همه انسان‌ها بدانند که برای خواستن هر چیزی باید به خداوند متوسل شوند.

اهم سخنان امام جمعه ورامین به نقل از مهر به شرح زیر است:

* امروز بزرگترین مانع بر سر راه دشمنان شورای نگهبان است چرا که مشکل معاندان اسلامیت نظام است و می‌خواهند مسئولین را رو در روی یکدیگر قرار دهند و در تاریخ آمده است که چه بر سر روحانیت در نظام اسلامی و این کشور آمده است و چه بر سر شیخ فضل الله آوردند، آنها در زمان مشروطه شیخ فضل الله نوری را شهید کردند و امروز نیز به دنبال کنار زدن روحانیت و اسلامی نبودن جامعه هستند، لذا شورای نگهبان با انتخاب‌های درست به دنبال حفظ اسلامیت باشد.

* دروغ و شایعه در فضای مجازی از موارد امروز ما شده است و بارها عنوان کرده اینکه این فضا نیاز به مدیریت صحیح دارد و باید به آن سمت و سوی دیگری داده شود و متأسفانه علی رغم همه تذکرات تا کنون در خصوص هدایت فضای مجازی توسط مسئولین هیچ اثر و اقدام عملی ندیده‌ایم ولی باید آنقدر بگوییم تا کار جدی صورت بگیرد چرا که معتقدیم تمام این کج رفتاری‌ها و بی اخلاقی‌ها در فضای مجازی به واسطه رها بودن این فضا است.

* (با اشاره به ادعای ترامپ درباره سرنگونی پهپاد ایران) ترامپ با قدرت نمایی و خوشحالی خبری داده است که پهباد ایرانی را در تنگه هرمز مورد هدف و نابودی قرار داده‌اند آمریکای مستکبر بداند که آنقدر توسط انقلاب اسلامی حقیر شده است که رئیس جمهور مدعی ابرقدرتی این گونه با دستپاچگی این خبر را اعلام می‌کند.

* مقامات ایران و وزارت امور خارجه و سخنگوی نیروهای مسلح اعلام کرده‌اند که این خبر صحت ندارد و پهبادهای ایران پس از انجام عملیات خود سالم بازگشته‌اند و یکی از مقامات وزارت خارجه نیز اعلام کرده است که شاید ناو آمریکایی پهباد خود را هدف قرار داده است لذا ترامپ می‌خواهد با این کار سرنگونی پهباد ۲۲۰ میلیون دلاری آمریکا را جبران کند و آنها باید بدانند که این حقارت هرگز جبران شدنی نیست.

* برای اولین بار در تاریخ آمریکا پس از سرنگونی پهباد رئیس جمهور آمریکا فرمان حمله صادر می‌کند ولی چند ساعت بعد فرمان را لغو می‌کند یعنی آنان به حقارت افتاده‌اند لذا آمریکا از هر زمان دیگر حقیر است و دوران فروپاشی نزدیک است و تا آن روز که ملت شاهد افول خواهند بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.