براساس این گزارش، وی امروز در دیدار با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری و سامح شکری وزیرخارجه مصر با آنها در باره راه‌های تقویت همکاری دوجانبه و برخی مسائل منطقه‌ای به ویژه وضعیت کشور های همسایه لیبی و سوریه با میزبانان خود تبادل نظر خواهد کرد.

این گزارش به نقل از یک بیانیه سفارت آلمان در قاهره که پیش از سفر دو روزه وزیر خارجه آن کشور صادر شد حاکیست : هایکو ماس که در راس یک هایت عالی رتبه سیاسی و اقتصادی وارد قاهره شده فردا علاوه بر اینکه با نمایندگان برخی از شرکت‌های مصری و برخی از شرکت‌های آلمانی فعال در مصر دیدار می کند چند پروژه مشترک از جمله ساختمان جدید وابسته به مجتمع آموزشی انجیلی آلمان در قاهره را نیز افتتاح می کند.

"سیریل نون" سفیر آلمان در قاهره در این بیانیه گفت: از آنجایی که مصر به عنوان رئیس فعلی اتحادیه آفریقا و آلمان به عنوان عضو شورای امنیت خود را در قبال صلح و امنیت منطقه مسئول می دانند، دیدار ماس از قاهره نه تنها برای توسعه مناسبات همه جانبه دو کشور، بلکه برای استقرار صلح و امنیت در منطقه شمال آفریقا و خاورمیانه بسیار با اهمیت خواهدبود.

دو کشور آلمان و مصر سال ها است که در حوزه های مختلف همکاری می کنند به گونه ای که تراز بازرگانی میان دو کشور فقط در سال ۲۰۱۸، ۴،۵ میلیارد یورو بوده است.

این بیانیه پیش بینی کرد که میزان مبادلات اقتصادی دو کشور بتواند در سال جاری میلادی تا ۶،۱ میلیارد یورو نیز برسد. 

وزیر خارجه آلمان پیش از این سفر به چند کشور دیگر در شمال آفریقا از جمله به تونس و لیبی نیز سفر کرده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.