علی صوفی درباره عدم کاندیداتوری عارف در انتخابات مجلس گفت: از الان نمی توان اعلام کرد که آقای عارف قطعا نامزد انتخابات مجلس نمی شود و اگر او نیامد چه کسی لیدر خواهد شد چون موضوع عدم کاندیداتوری در انتخابات مجلس را خود او باید اعلام کند. نکته دیگر آنکه، توانایی اصلاح طلبان برای دادن لیست ۳۰ نفره در تهران محل تردید است تا چه رسد به اینکه بگوییم جایگزین آقای عارف چه کسی خواهد بود.

وی درباره احتمال قرار گرفتن سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر سابق بهداشت دولت روحانی در سرلیستی اصلاح طلبان بیان کرد: او وابستگی مشخصی به یک جریان سیاسی خاص ندارد اما اگر قرار به انتخاب سرلیست باشد باید یک چهره شاخص اصلاح طلب برای این منظور معرفی شود که این ویژگی را آقای سیدحسن قاضی زاده هاشمی ندارد.

دبیرکل حزب پیش روی اصلاحات یادآور شد: شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان هنوز روی مصادیق کاری انجام نداده، حتی استراتژی انتخاباتی اش را هم مشخص نکرده است. قطعا گزینه تحریم جزء سناریوهای اصلاح طلبان وجود ندارد. از دو سناریوی «مشارکت مشروط» و «مشارکت بی قیدوشرط» باید دید کدامیک در دستور کار قرار می گیرد.

وی افزود: مشارکت بی قیدوشرط یعنی آنکه مثل مجلس دهم ائتلاف صورت بگیرد، در این صورت مشخص نخواهد بود در لیست ۳۰ نفره تهران همه اصلاح طلب ۱۰۰ درصد هستند یا کسانی مثل آقای سیدحسن قاضی زاده هاشمی و مطهری حضور دارند. آقای علی مطهری هم که قبلا در لیست امید بود.

این فعال اصلاح طلب یادآور شد: نکته دیگر آنکه آقای پزشکیان در سه دوره هشتم، نهم و دهم نماینده مردم تبریز در مجلس بود، امکان دارد در این دوره از تهران کاندیدا شود.

وی درباره احتمال سرلیستی مطهری در جریان اصلاحات برای انتخابات مجلس در صورت عدم کاندیداتوری عارف اظهار کرد: احتمال هر چیزی هست اما الان نمی توان قطعی گفت.

صوفی درباره احتمال لیدری محسن هاشمی در جریان اصلاحات برای انتخابات مجلس توضیح داد: اعضای شورای شهر پیمان نامه ای دارند که به هیچ وجه تا پایان دوره از شورای شهر خارج نشوند. کاندیداتوری آقای محسن هاشمی از یک حوزه انتخابیه ای غیر از تهران برای انتخابات مجلس به معنی کناره گیری اش از شورای شهر است همان مسئله ای که در قضیه انتخاب شهردار هم مطرح بود بنابراین این فرض اعتباری ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.