محمدرضا عارف، رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در نشست مشترک رابطین استانهای این شورا مهمترین هدف تشکیل شورای عالی اصلاح‌طلبان را انسجام بخشی و وحدت درون جریان اصلاحات دانست و گفت: نتیجه تشکیل شورای عالی اصلاح‌طلبان را در انتخابات سه دوره گذشته در دهه ٩٠ دیدیم. شاید در مقطعی سقف آرزوی اصلاح طلبان این بود که با لیست حداقلی وارد انتخابات شوند ولی با محوریت شورای عالی اصلاح طلبان در انتخابات ٩۴ و ٩۶ مردم به لیست ارائه شده اعتماد کردند و باید قدر این اعتماد را بدانیم.

وی تشکیل شورای اصلاح طلبان را باعث تقویت تفکر تشکیلاتی دانست و خاطرنشان کرد: نهادهای برآمده از شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان از جمله فراکسیون امید، شورای اسلامی شهر درکلان شهرها و حتی دولت باید عملکردشان ارزیابی شود ولی نباید نهادهای برآمده از شورای عالی اصلاح طلبان را به بهانه نقد عملکرد ، تضعیف کرد. اگرچه همواره از نقد به منظور اصلاح استقبال کرده و می کنیم.

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارزیابی عملکرد ٢دوره شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، تاکید کرد: با ارزیابی‌های صورت گرفته و اصلاح برخی رویکردها، دور سوم شورای عالی اصلاح‌طلبان با هدف تقویت انسجام بخشی درون جبهه اصلاحات آغاز به کار کرد.

محمدرضا عارف با بیان اینکه تشکیل شورای عالی اصلاح‌طلبان صرفا به خاطر انتخابات نیست به انتخابات مجلس یازدهم در اسفندماه سال جاری اشاره کرد و گفت: از همه اصلاح طلبان در سراسر کشور درخواست می‌کنم اجازه ندهند برخی مباحث واظهارنظرها وحدت و همبستگی درون خانواده اصلاحات را تحت الشعاع قرار دهد.

عارف با تاکید بر حضور تاثیرگذار جریان اصلاحات در انتخابات مجلس یازدهم ،خاطرنشان کرد: ساز و کار چگونگی حضور در انتخابات مجلس یازدهم با جمع‌بندی‌هایی که در شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان و با همفکری رابطین استانی صورت می‌گیرد اعلام می شود. البته انتظار است همه احزاب اصلاح طلب با مشارکت حداکثری، تلاش بالای خود را برای برگزاری این انتخابات بکار گیرند.

وی بر ضرورت رعایت قانون و اخلاق انتخاباتی از سوی مسئولان و کاندیداها تاکید کرد و گفت: توصیه من به متولیان برگزاری انتخابات این است که بدانند حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو بخصوص در شرایط فعلی کشور نظام را بیمه می‌کند به همین دلیل نباید بگونه ای عمل شود که یک جریان سیاسی با محدودیت در ارائه کاندیدا به دلیل رد صلاحیت رو به رو شود.

رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان با بیان اینکه مزیت اصلاح طلبان پیروزی در شرایط سخت است، تصریح کرد: به دلیل رد صلاحیت‌های صورت گرفته در انتخابات مجلس دهم با نگاه سلبی در برخی حوزه ها لیست ائتلافی بسته شد و متاسفانه هزینه زیادی هم پرداخت کردیم. باید بدانیم که اقلیت موثر بسیار ارزشمند تر از اکثریت غیر همراه است.

عارف صلاحیت و اهلیت را مهمترین راهبرد برای حضور کاندیداها در لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان اعلام کرد و گفت: باتوجه به شناخت خوبی که رابطین استانها از استانهای خود دارند انتظار است انسجام خوبی در بدنه اصلاح‌طلبان استانها شکل بگیرد و یکی از مهمترین وظیفه رابطین استانها انسجام بخشی است.

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه رابطین استانها نباید نقش ضابطین را ایفا کنند بر ضرورت ارتباط بیشتر و موثرتر رابطین استانها با کارگروه استانهای شورای عالی اصلاح طلبان تاکید کرد.   

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.