قاضی مسعودی مقام در حاشیه پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت‌زاده و احمدرضا لشگری‌پور در خصوص علت عدم اعلام ختم رسیدگی در این جلسه از دادگاه بیان کرد: دفاعیات آقای لشگری پور طولانی شد و یکسری مدارک و مستندات ارائه داد. همچنین دفاعیات وکلای وی نیز باقی ماند، سعی می‌کنیم در هفته جاری تمام مطالبی که در قالب آخرین دفاع ارائه می‌کنند را مورد استماع قرار دهیم و پس از ارزیابی و انجام چند استعلام در فرجه قانونی رای را صادر خواهیم کرد.

رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان نظام اقتصادی در پاسخ به سئوالی در خصوص درخواست‌های خانواده متهم شبنم نعمت زاده که در روند جلسات دادگاه مطرح شده بود، خاطرنشان کرد: از من درخواستی نداشته‌اند، اما به مراجع دیگر نامه نگاری کرده‌اند و به ما منعکس شده و به دنبال اعطای مهلت بوده‌اند؛ اما ما نمی‌توانیم مهلتی بدهیم چرا که شخصی که نامه می‌نویسد در پرونده سمت ندارد.

وی ادامه داد: وی درخواست تبدیل قرار از بازداشت به وثیقه دارد که با توجه به مقررات قانونی امکان پذیر نیست و مراجع قضایی دیگر نیز وی را در باب مطالباتی که داشته‌، خواسته‌اند که تماما به شعبه ما منعکس شده و ما فعلا اجازه خروج متهم را تا رسیدگی نهایی نداده ایم.

قاضی مسعودی مقام تصریح کرد: فکر می‌کنم رای نهایی تا ۲۵ روز آینده صادر خواهد شد و جلسه بعدی احتمالا در روز دوشنبه به صورت علنی خواهد بود.

رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان نظام اقتصادی در ادامه و در خصوص آخرین وضعیت پرونده مدیران بانک سرمایه نیز گفت: حکم مدیران بانک سرمایه آقایان خانی و ضیایی در ۱۵ روز آینده منتشر شود، پرونده‌های دیگر نیز مانند پتروشیمی پی سی سی هست که روند دادرسی و آخرین دفاع آن تقریبا از اواسط آبان ماه آغاز می‌شود؛ چراکه تحقیقات ما کامل شده است.

قاضی مسعودی مقام در خصوص آخرین وضعیت پرونده گروه شاملویی بیان کرد: پرونده گروه شاملویی را بعد از پتروشیمی انجام خواهیم داد و چند پرونده نیز از بانک سرمایه آمده و پرونده آقای مدلل، آقای امامی در حال تکمیل است و آقای غندالی در مرحله بارپرسی است و آخرین مراحل آن در حال طی شدن است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.