آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح چهارشنبه، در جلسه این شورا با تسلیت به مناسبت ایام رحلت پیامبر مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا علیهما السلام گفت: امسال نیز با عنایت خداوند متعال راهپیمایی میلیونی اربعین بسیار باشکوه برگزار شد و مردم از سراسر جهان به ویژه ایران اسلامی با عشق و علاقه در این کنگره عظیم شرکت کردند.

وی با بیان اینکه همزمان با راهپیمایی اربعین، دشمن تلاش کرد به بهانه برخی اعتراضات در عراق، فتنه‌ای ایجاد کند تا این پدیده را تحت تأثیر قرار دهد، خاطرنشان کرد: حضور میلیون‌ها عاشق امام حسین (ع) از سراسر جهان در راهپیمایی اربعین این فتنه را به حاشیه برد.

آیت‌الله جنتی افزود: دستگاه‌های تبلیغاتی استکبار هم تلاش‌هایی برای سانسور کردن و نادیده گرفتن این پدیده انجام دادند، اما ناکام ماندند چرا که نور امام حسین علیه‌السلام هرگز خاموش شدنی نیست و تک‌تک شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی میلیونی، خود یک رسانه برای انعکاس آن هستند البته رسانه‌ها باید تلاش بیشتری برای بازتاب راهپیمایی اربعین داشته باشند.

مراسم اربعین بدون هیچ مشکل امنیتی برگزار شد

همچنین ایسنا نوشت: 

حسین ذوالفقاری، رئیس ستاد مرکزی اربعین، صبح امروز (چهارشنبه) طی سخنانی در جلسه ستاد مرکزی اربعین که در وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه امسال مراسم با حضور بیش از ۳ و نیم میلیون زائر انجام شد،:گفت: امروز پایان مراسم را اعلام می کنیم و موکب دارانی که می خواهند تا پایان ماه صفر به خدمات دهی ادامه دهند این امکان برای شان وجود دارد و از آنان تشکر می‌کنیم.

وی افزود: مردم و دولت عراق میزبان اصلی زائران هستند و آنان بهترین تلاش ها را برای خدمات رسانی انجام دادند. همچنین از مسیرها به خوبی حفاظت کردند و هیچگونه مشکل امنیتی چه در داخل مرزها و چه در مرزهای عراق نداشتیم که اتفاق خوبی است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه امسال حدود ۲ میلیون گذرنامه و برگ تردد از سوی نیروی انتظامی صادر شده که دوبرابر سال گذشته است، افزود: همچنین ۱۲۲ میلیون وعده غذایی از سوی موکب داران به عزاداران ارائه شده است. باید به این نکته هم اشاره شود که ۲۴ میلیون شب اسکان را هم در این مراسم داشته ایم که دوبرابر سال گذشته است.

قدردانی وزیرکشور از زائران و دست اندرکاران اربعین حسینی

رحمانی فضلی، وزیر کشور هم در پیامی که منتشر کرده از دست اندرکاران اربعین حسینی تشکر کرده است. متن این پیام را بخوانید؛

بسم الله الرحمن الرحیم

ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه

بدون تردید عاشورا مظهر بیداری فطرت پاک و خداجوی انسان بود که ورای تبلیغات نظام اهریمنی سلطه زمان با خون سرخ امام ثابت قدمان و راست قامتان تاریخ، پژواک توحیدی خود را در سراسر عالم طنین افکن کرد و پس از گذشت قرن‌ها، این طنین مستمر رهایی بخش در طلیعه تمدن نوین اسلامی و در مراسم جهانی پیاده روی اربعین جوششی طوفانی یافت و حقانیت عاشورا و کربلا را اثبات نمود.

اکنون که با تاییدات الهی و تحت عنایات و توجهات پیامبر اعظم (ص) و اهل بیت (علیهم افضل صلوات المصلین) و با هدایت‌های مقام معظم رهبری، تلاش‌ها و حمایت های دولت تدبیر و امید، معاضدت های مردم بصیر و آگاه، توصیه های مراجع عظام و همکاری موثر و کارآمد همه دستگاه‌ها، نهادها، سازمان ها، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی، بحمدالله راهپیمایی عظیم و حماسی اربعین سید و سالار شهیدان عالم حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) علی‌رغم افزایش میلیونی تعداد زائرین باشکوه، بی سابقه و وصف ناپذیری برگزار و سیل خروشان دلدادگان مکتب اربعین در ساحل نجات حسینی آرامش یافته است، مراتب شکرگزاری خالصانه و خاضعانه خود را به محضر حضرت باریتعالی تقدیم و تاکید می‌نمایم این توفیق بزرگ حاصل تعامل، هماهنگی، هم‌افزایی و برنامه ریزی های مؤثر ستاد مرکزی اربعین، دولت، ملت و ستاد اربعین عراق، ستادهای استانی، دستگاههای لشکری و کشوری، رسانه ملی، اصحاب رسانه و خبرگزاری‌ها، زائرین شریف، موکب داران، خادمین، خیرین، تشکل‌های مردمی و فرد فرد عناصری است که خالصانه و به نیت تقرب به پروردگار و اظهار ارادت به امام حسین (ع)، خدمت به زائرین را نصب‌العین و وجهه همت خود قرار دادند.

ضمن قدردانی و ارج گذاری به تلاش‌ها و زحمات بی وقفه و شبانه روزی همه عزیزان و دست اندرکاران بویژه همکاری های موثر مردم شریف، توفیق هرچه بیشتر همگان در این راه پرفیض و معنویت و خدمت به زائرین حضرت اباعبدالله الحسین را از درگاه حضرت احدیت خواستارم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.